Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej.

Hvor tynd kan man tillade sig at lave toppakningen så den stadig slutter tæt?

Jeg er ved at bygge en motor (uden turbo) og har før været ude for at std. toppakningen ikke har kunne holde når det begynder et snurre hurtigt.

Jeg havde derfor tænkt på at lave en pakning i 1mm. kobberplade. (evt tyndere for at få så høj kompression som muligt. Blok og top blive planslebet så de kan slutte så tæt som muligt)

Er det nødvendigt at lave spor i blok og top samt indlægge tråd for at få det tæt?
Skal pakningen smøres med en eller anden form for "pakningspasta" for at slutte tæt ved vandkanaler, olietrykskanal osv.

Mvh. Brian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hvis du ikke vil tryklade vil det være helt i skoven hvis du hæver kompressionen, du vil mindste mange heste på det. De orginale pakninger plejer at være gode, men hvis du vil have det 100% så er det en kobber alene og ringe i blokken eller toppen.

Hvad er det for en motor ?

mvh Lasse

Hej Lasse

Det er en Fiat 127 1301ccm. På min gamle 1050 sport har jeg sendt en topakning til de evige reservedelsmarker. Det var en original Fiat. Og taget i betragtning at jeg kun har kørt omkring 300 km. med den gamle motor så ser det ikke godt ud. Har ikke megen lyst til at skulle skifte toppakning efter hvert 2. løb jeg har kørt.

Mht. kompression så forstår jeg dig ikke helt. Du mener at jeg taber effekt ved højere kompression. Jeg ville ellers mene det var omvendt.

Højere komp. => Højere effekt.

Mvh. Brian

Medlem

Lasse....Du har sniffet lidt for meget til benzinen nede i garagen:-D :-D :-D

10-1 er jo HØJERE end fx. 8-1.. :-D :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time