der sidder to dobbelte delortoer på de gamle alfa 75 turbo, og på MG metro turbo var det også delortoer der blev brugt. så hvis jeg var dig ville jeg få fat i sådan et par, de er dyset til tryk
problemet er at en karburator kun giver benzin efter volumen af luft, og ikke af massen, dvs at hvis du hæver ladetrykket så bliver luften jo trykket mere sammen men den volumen luft der kommer gennem karburatoren er jo den samme (der kommer mere luft, men da trykket er højere er volumen uændret) , dermed bliver blandingen mere mager. derfor ville jeg køre ind til PM Budtz og købe en håndfuld dyser og en fler-gangs gummi pakning til den karburator du nu køber og se at få monteret en lamda sonde så du kan følge med i om den går mager, og hvis den gør det så er det bare om at stoppe og skifte til en større dyse størrelse..
du skal passe lidt på når du tager låget af karburatorene, især hvis udstødningsmanifolden og den rødglødende turbo er lige neden under. benzin er ret brandfarligt... og du kan meget nemt få svitzet øjnbrynene
|