Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 07:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 dec 2002, 15:18 
hej jeg ville bare lige høre hvad for en man skal vælge! jeg leder efter en der er nem at tune og billig!

jeg har lige været ude og kigge på en ford mustang cab. 5.0 aut. fra 95, ville sådan en være et godt valg?

og hvis der er nogle der har nogle hjemme-sider til tunings-dele må de gerne skrive dem!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 15:27 
det kommer an på hvor ny bilen skal være,der findes stroker kit til 5.0 motoren,dog noget dyre,jeg ville nok vælge en ældre hvis det skal være en us model,f.eks en camaro fra før 70 med 427 elle 454 eller måske covette,skal du have en us model er det bedst at gå efter klassikerne de holder prisen,us biler er ikke volsomt dyre at tune på,men f.eks dogde challeger årg 1970 med 383 cui yder 375 hk fra standard,så det er rimelig nemt at nå de 500 hkB-]
Brian


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 15:40 
det skal være en nyere bil, jeg skal køre i den til daglig. så jeg gider ikke de gammel modeller, den skal helst være fra efter 80..... og nu var jeg ude og kigge på ford'en den skal ikke vold tunes, bare lidt! jeg har en anden bil jeg er i gang med!


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 15:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis den skal have mange hk er en cab ikke stærk nok.
Hvis det er en bil kun til godt vejr så vælg en før 84 af hensyn til miljøreglerne. 79-94 Mustanger med hjemmelavet dobbeltturbo er populært i usa http://www.toohighpsi.com/ Der findes en nyere mustang med incon turbo der var til salg i sommer billede på www.mustangklubben.dk
Men hvis det skal være ekstremt billigt så lig en cadillac 500 motor + turbo 400 gearkasse i feks en buick skylark eller 74-81 camaro/firebird de kan fås billigt og mts sælger motorophæng og headders. Cadillac 500 passer iøvrigt i en 79-94 mustang = 3000 pund køreklar med 8.2 liter.
Undgå stroker kit til fords 302 motor olieringen sidder i sporet til stempelpinden = stort olie forbrug. En ford stroker skal bygges på en 351w se www.oemfordparts.com alternativt 600 hk 514 cui fra samme firma
sallee chevrolet sælger mange spændende chevy motorer.
Her en 73 firebird med turbo
http://www.geocities.com/slibeservice/firebird.JPG
http://www.geocities.com/slibeservice/firebird.JPG


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 23:24 
Når man snakker om heste og V8 så er denne 1200HK et must at kigge på

http://www.montygwilliams.com/


Top
  
 
Indlæg: 29 dec 2002, 15:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Med disse 32v topper skulle det vist ikke være nødvendigt med turbo
http://www.araoengineering.com/
eller hotrockers stødstangsmotorens form for vtec
www.hotrocker.com


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2003, 01:06 
Den mustang fra 95 er faktisk ikke så tosset at tune på. Så i et svensk bilblad hvor man kunne købe kompressokits til divs. mustangs/vettes og camaros.
Det kan faktisk lade sig gøre at købe et 105% effektforøgelses kompressor kit til en mustang. Dvs, den vil lande på en små 500 "gode" hypper. Vil dog nok forslå et 50% kit hvis du har planer om at skidtet skal holde. Men personligt ville jeg ikke købe en convertible, så hellere sparer de mange penge,få en med tag og bruge de resterende penge til tuning/gejl for den bil kan blive såååå nice.


Top
  
 
Indlæg: 03 jan 2003, 08:34 
Hvis det skal være en billig US bil at tune, så er det enten Camaro eller Mustang. Dele til både Chevy og Ford er både billige, og der er masser af Tun dele på market.
Jeg kan anbefale f.x http://www.summitracing.com/ som jeg har handlet hos. De har også compressor kits til Ford. Vortek Supercharger til Ford Mustang (86-93). Ca 1900 $, og det kan installeres på 4-5 timer, i ens egen indkørelse. Giver nok ca en 30-40% forøgelse af HP. Let og billigt.:-D Ellers er det over 3000 $ for en 94-96 model.
Nå ja, før jeg glemmer det. En Cab er bedst til mild tuning, og til Cruise. Hvis du skal køre race, så er en med hel tag at fortrække. Mindre vægt og bedre til at håndtere den forøget vridning af karossen, når man begynder at tune bilen seriøst!!!:-O


Top
  
 
Indlæg: 03 jan 2003, 09:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Roadrunner du snakkede om turbo firebird her er en 73 fra sverige
http://www.geocities.com/slibeservice/f ... rebird.JPG


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team