Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hva kan den?
Hej Allesammen...

Jeg er ved at lave et lille project så vil jeg lige høre jeres bud på hva den kommer til at yde i HK,MW og top fart?

Bilen er en Toyota Celica 2,0GTi fra 95` med 175HK standart!
Lige nu er motoren splittet ad i amtomer, jeg vil tune den med følgen dele:

2200ccm strokerkit, stempler, krumtap ogpejlstænger(ændre slagvolumen til en 2,2L)
Bearbejdning af top mm.
Rally knaster
Oliekøling af stempler
Stører dyser
Toyota CT26 stage 2 turbolader m/manifold
4-3" udstødning
Intercoler
Styrebox
dumpwale,westgate,slanger osv.

Hvis der er nogen der har nogle gode forslag så bare kom med dem jeg har sat ca. 60000kr af til det,turbo og intercoller har jeg på lager.

Kom med jeres bud!

Mvh Jim

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Du skal nok vælge nogle andre knaster,skrappe knaster og turbo kan gå ud over fyldingen i cylinderen,brug evt,standard knast eller vandindsprøjtning,skal du have mange hk skal du vælge nogle gode smedede stempler,styrebox og stempler kan købes hos www.scantune.dk(galten),jeg ville nok også montere oliekøler,ydelsen kommer an på turbotryk,men jo bedre stumper,jo højere tryk
Brian

hmm den motor vil ca. yde mellem 450 og 550 hk afhængigt af dit ladetryk! du skriver rally-knaster (lyder som noget BIX!) køb HKS når du alligevel bruger så mange penge på den maskine! de laver ALT til den maskine (3S-GTE) og er DET BEDSTE!
med hensyn til styrbox (ecu) ville jeg nok vælge Motec! de har MANGE års erfaringer med motorstyringer og mange kendte tunere bruger deres grej!
HKS stumperne kan købes hos: http://www.K-power.dk
og Motec kan du finde på nettet! ;-) håber jeg har hjulpet!

ps. jeg håber at du har et budget til dit kommende dæk-forbrug, for det bliver mange penge!! :-D

Att: Kim

Hej og tak for dit svar!

Nu er det kun en 3S-ge ikke en 3S-GTE

Jeg regner med at køre med et ladetryg på ca 1,3bar.

Jeg havdet også satset på HKS dele indtil jeg fik fortalt at det ikke behøver at være bedre end de andre mærker ( lige som B&O betaler for navnet )

Ang. styrebox så ved jeg ikke endnu hva det skal være for en med Motec er jo også kendt for at være kvallivare!

det med dækkene tør jeg slet ikke tænke på!

hmm ang HKS' kvalitet, har jeg kun hørt om en der har ødelagt noget af deres grej! men det var på en 1500 hk skyline, og den rev begge sine differentialer i stykker på en quatermile!!! men ellers kender jeg INGEN der kan sige noget dårligt om HKS med god samvittighed! ;-) der er en grund til at de er så udbredt i japan og USA! ;-)
men held og lykke med projektet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time