Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Jeg har op til ca. 200K at købe for inkl. evt. penge til tuning.
Er der nogen der har gode forslag til noget der passer til mine "krav" -
-ikke noget rigtig gammelt lort, helst fra starten af 90´erne
-0-100 ca. 6 sekunder efter tuning...
-Den skal også være lidt sjov på motorvejen...
-Benzin økonomi er ikke så vigtigt...
-Helst ikke helt umuligt at skrue på og skaffe reservedele til..

Jeg har lidt kig på noget honda men så snart motoren hedder noget med vtec koster det jo en milliard at forsikre?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det du mangler hedder VW Golf VR6 og så lige med en mølle på...så sku den røv være barberet :-D

Kan man betale sig fra at få monteret mølle på sådan en herhjemme?
og hvad kan det koste?

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis du kan leve med 4 døre så er en sierra cosworth oplagt. Ellers nissan 200sx eller supra turbo men så er der jo lige forsikringen som sikkert er dyrere end en camaro. Golf vr6 er fin original men jeg vil nødigt skulle lave noget i motorrummet hvis der også er presset en mølle ind. Desuden kan den ikke stå fast med mindre det er den nye 4 motion. Det nemmeste hvad reservedele angår er calibra/vectra turbo. Måske ikke det bedste 4wd system men inden for de 200k kan dorfbrunnen garage sælge en forbedret transferboks for 15000-20000 så det bliver 50-50 krafoverføring. Bremserne er det samme som en Saab fra ca 93-95 og bagtøjet er vist bygget på omega dele.

Hej Anders
Nu køre jeg selv Honda hvilket jeg er utrolig glad for så vil nok være tilbøjelig til og anbefale det.
Hvad angår en VR6 så er den absolut heller ikke billig og forsikre. Og jeg har i min 1.6 Vtec kørt fra flere 2.8 VR6´ere, det vel og mærke i en ikke rigtig tunet vtec´er den er godt nok chippet og det giver da lidt men ikk det vilde. Desuden er en Honda jo også lidt mere speciel en F.eks Golf 3 VR6. I tyskland er der flere der laver nogle rigtigt sjove ting og så er der CMR-autocenter i Herlev der næsten kun tuner og styler på Honda´er. Mulighederne er rimelig store men det kan være lidt sværere og dyrere og finde stumperne en til en VW. Men mulighederne er da til stede.
Vil tilgængæld også sige at en Cossie er en fed bil.
Men min ide om en fed og hurtig bil, set fra en tilfreds Honda ejers synspunkt.

/Kristian T

Tak for svarene!

Honda er ikke helt ude i kulden endnu men jeg er lidt bange for at den er træls på motorvejen - er såden en vtec ikke gearet ret lavt.
Kan man komme ned på 6 sek. 0-100 med forhjulstræk? altså for alvor og ikke bare målt med et optimistisk speedometer og stopur?

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Mit bud ville fadle på en C Saxo VTS, du får ikke sjovere bil,
til fornuftig pris, og for 200KG, kan du jo få en ny,
evt købe en brugt med feks 20000km på klokken, og ofre,
30-50000kr på fælge, undevogn, tuning, osv.

Med hensyn til VR6, Cossie, osv ja du får biler med potentiale,
men de vejer for meget, og en lille bil med en røvfuld heste,
er altså en perfekt kombination, men bare min mening...

Hilsen Martin R

Kan en Saxo peppes så meget op at den kommer ned på 6 sekunder... fabriksdata siger 8.7 til 100 og det er lige sløvt nok!

Hvad ligger prisen for en brugt Audi Quattro på i dag? ...der er jo, om ikke andet, mulighed for nogle seriøse 0-100 tider...

Medlem

Hej anders.....

BMW 325i E36.....Den har sku´det hele....Komfort på motorvej, Trækket på de rigtige hjul:-)), Prestige, billige/let tilgænglige stumper + masser af tunings potentiale....
Sådan en kan snildt erhverves for ca 150k med læderstue und alles...Og så er der 50k til turbo m.m., og så bliver det først rigtig sjovt:-P
Eneste minus er, at den i nogles øjne har et "kebab taunus" ry, men det er for det meste bare fordi folk er misundelige:-)....Ja og så kan den være lidt vansklig at forsikre, men ser man sig lidt omkring, så kan det lade sig gøre til en ok pris..

Ps: Honda er nu også en sjov bil(Har selv haft en CRX engang), Men den er en pain, at køre på motorvej i....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time