Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej...

Efter sidste år at ha' konstateret, at mekaniskstyret tænding med platiner osv måske ikke er det mest hesigtsmæssige når man runder 9000RPM, er jeg på jagt efter et eletronisk system.

Er der nogen der kan komme med nogle anbefalinger til noget godt og evt. hvad man skal holde sig fra.

Jeg regner med at det skal være et system med tandkrans på krumtappen, en styreboks og så 2 eller 4 tændspoler.

Mvh. Brian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

En SMT6 kan klare det. Med en simpel opsætning kan den køre dobbeltspole som stand alone system.
/Per.

Nu skriver du ikke meget om motoren, men 9000 så kan den ikke være helt standard. Overvej en komplet motorstyring istedet du får så mange andre fordele oven i hatten.

mvh Lasse

Motoren er en Fiat 127 1300 GT, 2 x 40mm Weber, 282 gr knast.
Det hele startede med min gamle motor en 1050ccm Sport. Den har lidt kortere slaglængde og klare derfor nemt 9000 RPM, den nye kommer nok ikke over 8500. Men det var nu ikke det vigtige.

Da jeg fik motoren justeret kunne vi se, at tændspændingen falder jævnt som omdrejningerne stiger hvilket jeg tilskrive det primitive tændingsanlæg.

Jeg mener også, at jeg vil kunne styre tændingskurven bedre med et microprocessor-anlæg. Det er ganske givet ikke optimalt at bruge den samme tændingskurve som en 50Hk maskine på den 90 Hk kværn der køre nu - endsige den 120 Hk der er ved at blive lavet.

/Brian

Junior Medlem

umiddelbart ville jeg sire et electromotive HPX tændingsanlæg var hvad du søgte: http://www.electromotive-inc.com/products/hpx.html , der er en dansk forhandler det er West Speed ved: Bo Kristiansen - (+45) 75254165
mailto:westspeed@get2net.dk

det er et totalt fedt anlæg der giver dig fuldstændig kontrol over tændingen op til 15000 rpm, spoler etc følger med. den kan alt hvad du søger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time