Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Mojns.
Jeg har for 2md siden skaffet mig en Uno Turbo fra 87, med en Turbo Racing motor i, samt en 286 graders knast og lettet svinghjul.
Nu vil jeg lidt i gang med den, jeg har gået og tænkt på vandinsprøjtning og en dumpventil. Til det lette først hvor meget koster en dumpventil og gerne et alternativ, da jeg ikke har så mange penge her for tiden. Men på et tidspunkt skal jeg bare have den fede lyd når man kobler ud.
Men nu til vand delen, jeg har set på http://www.fiat-uno-forever.de/ under >Tipps>WAES hvor han har brugt en benzin pumpe til at skyde vandet ind(har tilfældigvis en til at ligge), men nu kommer mine spørsmål, da jeg ikke er så god til tysk.
1: Har han den til at pumpe hele tiden??
2: Kører han med de 5bar hele tiden i vandinsprøjtningen??
3: Nogen der ved hvad str. dyse det skal være??
4: Giver det noget i henhold til Hk og Nm?? evt. med 50% metanol, men skal man kun gøre det hvis benzinpumpen ikke kan følge med??

Har læst artiklerne inde på www.powerpage.dk, men syntes denne måde har jeg næsten alle matrialerne til.

Kunne være lækkert hvis nogen kunne guide mit lidt i gennem det lorte tyske sprog

MC
--------------------------------------------
Fiat Uno Turbo 87, 1.4 Turbo Racing, ProRacing 60mm, SuperSprint udstødningssystem.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg tror ikke på den med vand i en benzinpumpe, jeg tror ikke den holder til det. Har prøvet med dyer, men de gror uhjælpeligt fast.

Gå efter den simple løsning med at sprøjte ind i turboen og kør med 50% destileret vand og 50% sprit/karburatorsprit

mvh Lasse

Jeg har tidligere ringet lidt rundt og fundet følgende:
Fiat Chroma Turbo, dumpvalve: 499.00.- excl.moms - varenr:82408820...
Saab 9000 Turbo, bypass-ventil: 247.05 excl. moms - varenr:4441895
Ford Sierra Cosworth, air bypass valve: 252.00.- excl.moms - varenr:1640328

Det er for helt nye dimser.. Fiat havde den ikke hjemme i DK, men Saab og Ford var lagervare..

Mvh/
Steffen Olesen
Webmaster@pugs.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time