Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 10:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hvordan fjerner man fuelcut off på en indsprøjtningsmotor og hvordan virker fuelcut off?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

fuel cut-off slukker for benzinen til motoren når gasspjældet er helt lukket og motoren kører med flere omdrejninger end den tomgangs hastighed den er indstiller til. altså når di eksempelvis kører ned af bakke med pedalen sluppet og bilen i gear. mit spørgsmål er hvorfor du dog vil slukke for det... jeg mener det sparer lidt suppe, gør motorbremsning mere effektiv, og forstyrrer renser katalysatorenfordi der pludselig kommer luft med 21% ilt ned i kat'en mens den er oppe i driftstemperatur..

kender du ordsproget: If it ain't broken.. Don't fix it !!

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hell tager blander du ikke betegnelsen fuelcut off og fuelcut defenser som forhindrer forhøjet ladetryk på turbobiler.

Jo... Problemmet ligger nemlig i at når jeg hæver lade trykket på lukker den for benzinen og det er "¤"#%&%%& irriterende!!!!!

Så derfor vil jeg af med den!

;-)

Junior Medlem

aha! Nu er jeg pludselig med, det ordnes med enten en chip hvis du kan finde sådan en. eller hos eksempelvis palms auto der kan omprogramere VW og Audi på rullefelt. og som den store operation ved at skifte indsprøjningscomputeren.

hvis du har en Subaru eller Mitsu.. så kan man få en ny computer der passer på der org. ledningsnet fra Autronic, så kan du selv stille ladetryk, tractioncontroll, ALS. etc. ellers (altså hvis din bil ikke er en vw, audi, subaru eller mitsu) så skal du selv til at programere eksempelvis et GEMS anlæg men så er problemet også helt løst.. :-)

Det er på en Volvo 440 1.7 Turbo. Den slår fra på fuelcut defencer når jeg hæver ladetrykket, hvordan kan jeg gøre så den ikke gør det?

Junior Medlem

ok.. nu har jeg fundet en chip der tillader at hæve trykket til 0.7 bar, den koster 4000 SEK!! men så er problemet også løst. neden for er et citat fra KG trimnings hjemmeside samt link'et. Håber det er det du leder efter..

"Styrningen av Wastegaten ändras utan att det inbyggda säkerhetssystemet ändras. Laddtrycket höjs från 0.5 till 0.7bar vilket ger en ökning av vridmomentet med ca 25% från 172NM till 217NM vid 4000rpm. Toppeffekten ökar från 120HK till 155HK. Enkla yttre modifieringar krävs."

http://www.kgtrimning.com/trimchip1.htm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time