Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2002, 17:10 
Er den noget ved eller hvad? Er det den med 148hk std.? Eller er det sådan en bil man ikke skal røre med en ildtang. Kom med jeres bud.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 16 nov 2002, 17:14 
Nåja, forresten. Nogen der kender et sted hvor man kan læse lidt info om bilen, og se nogle fede billeder eller et eller andet. Jeg har set, der er en herinde der har eftermonteret turbo på sin. Gad godt lige vide hvordan det er gået.


Top
  
 
Indlæg: 16 nov 2002, 20:02 
Hej JJ.
Hvis det er min Mazsa. du tænker på, kan jeg hermed fortælle at det går
fint, har kenskab til en mere, der har monteret det på en årg. 89, men
der var problemer med EGR system og andet øko fis, han har eftermont.
indsprøjtningsanlæg fra årg.88, tilsvarende min. så nu går den også fint.
Den trækker godt, men jeg havde problemer med kobl. som jeg har fået fine
eksempler på, hvordan man løser promlemet. her på power page.
Som jeg gerne vil sige TAK! for.
:-P


Top
  
 
Indlæg: 17 nov 2002, 16:43 
Ok, tak for indlægget. Men mit spørgsmål lyder egentlig mere ala: Er den noget ved i standard trim? Jeg mener med 148 hk std. skulle den vel nok kunne flytte sig lidt. Men det kan jo være den har nogle uheldige skavanker som måske gør at den ikke er så atraktiv.

Sagen er nemlig den at jeg har fundet en '89 med 290k km på røven til 4900,-, hos en autohandler. Jeg ved ikke om det kan betale sig at investere i sådan en.

PS. Hvor meget yder den egentlig med den turbo på?


Top
  
 
Indlæg: 17 nov 2002, 21:11 
Det er en god bil der har mange muligheder.
Min lille bror har en GT med den motor som også har gået nogle kilometer ig den trækker fint. Om det er nok med de 148 er vel en smags sag men den her hurtig på toppen så det er kun et sprøgsmål om hvor hurtig at den skal komme der op.


Top
  
 
Indlæg: 18 nov 2002, 20:05 
Hej JJ

Hvis den ikke er smask rådden. som den egentligt ikke har tendens til.
men pas på de foreste vange spidser og tornene, de kan godt værer
rustne/rådne.
Det mekaniske er der ingen problem med.
De 148hk vil gerne have lidt benno, så det skal jo også med i overvejelserne.

Ps. jeg har ikke været på rullefelt endnu. pga. koblingen.
men et kvalificeret gæt omkring ca. 200hk.


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 20:59 
Du trenger i vertfall ikke bekymre deg over holdbarheten.
Jeg har 2 88 modeller, en sedan med 385000 km og en coupe med 235000km.
begge er i tipp topp stand.
Til Coupe`en har jeg endel utstyr liggende ;o)
http://home.online.no/~arban/Pics/Shortblock.jpg

http://home.online.no/~arban/Pics/Headersturbo.jpg

Jeg har i lengre tid arbeidet med å skaffe fram all nødvendig dokumentasjon for å
bilen lovlig etter installasjon.
og har endelig lykkes. nå gjelder det bare å få alt på plass.


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 21:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
FE3T: hvor har du fået den manifol fra den ser temlig nize ud:-)) :-))

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team