Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 20:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 sep 2002, 14:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
jeg har fundet min forstærket toppakning nu og er kommet ned på 7,9:1 men nu er spørgesmålet hvor meget kan standard stempler holde til af ladetryk:-| :-| :-| bilen er en peugeot 205 rally 1,9 og jeg VIL op at køre 1,5 bar. nu har jeg så fordelen at jeg har en hks evc styring til den så nomalt vil den kun køre 0,5 eller 0,7bar. B-] B-] B-]

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2002, 17:29 
Hej Henrik
Hvordan går det med Corolla'en?!? :-D
dine stempler kan holde til en HEL del, så længe at du sørger for at din blanding står lige i øjet HELE tiden! den skal have masser af benz, ved 1,5 bar, så din benzpumpe osv, skal byttes til noget større!


Top
  
 
Indlæg: 05 sep 2002, 19:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej kim
det går fint med rollaen, flytter den imorgen og begynder tidlig lørdag:-/ så forhåblig inden længe:-D :-D :-D kommer du på striben i morgen??
Jeg har tænkt mig at købe en gems styring så den skal nok få benzin nok:-)) :-))

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2002, 10:12 
1,5 bar er faktisk en hel del og det kan blive svært at få det til at holde i længden, særligt på en std motor.

Hvorfor ikke starte med lidt mindre ? 0,8 bar giver faktisk en hel del hk .


Top
  
 
Indlæg: 06 sep 2002, 12:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ja det er meget men den skal der op koste hvad det vil:-P :-P :-P motoren bliver ikke standard jeg får afbalanceret krumtap og afvejet plejstænger, nye ringe og nu må vi se med stemplerne:-| :-| :-|

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2002, 20:15 
Undskyld min nysgerrighed, men hvad er lige grunden til den absolut skal lade 1.5 bar?


Top
  
 
Indlæg: 08 sep 2002, 16:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
jeg satser på 300hk der for!!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2002, 17:08 
Det var en sjat:-D så skal du nok sætte smedede stempler i, husk en stor oliekøler:-D


Top
  
 
Indlæg: 08 sep 2002, 18:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Jeg tror ikke at du kommer meget mere end 280 med 1.5 bar
som en tommlefinger regl siger man at, for hver 0.1 bar får man ca 10 hk men efter
diverse andre projekter jeg har læst om, så er den mere 12 hk per 0.1 bar.

Men du bør nok også købe en anden motor styring, hvis du skal have det til
at køre ordenligt.

Hvis man kikker lidt på Lasse's Ford, så kunne han ikke køre meget mere end 0.6 bar
på den orginale styring, men efter han satte en Gems i den kom han op på ca 1.4 bar
og dette er på 9.2:1 i komp og med standard stempler.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2002, 10:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
prøv at kigge lidt op der står at jeg køber en gems styring;-) ;-) det med ladetryk er kun ca og der er meget forskel på hvor meget det gir!!! der er også intercooler der har noget at sige og knast!!! så hvem ved nu vil jeg prøve med 1,5 ellers må den højre op turboen er god for 2 bar:-P :-P :-P :-P

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team