Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 19:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 10:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
hvem sælger smedet stempler til en 205 1,9 rally de skal være 1mm korter end orignal da de skal bruges til turbo drift:-D :-D :-D
Hilsen Henrik

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 10:56 
Hvorfor prøver du ikke at dreje 1mm af dine orginale stempler, og så bruge en tyk toppakning? Det trick er brugt af mange, det er billigere end smedet stempler og kan sagtens holde til en hel del tryk.


Top
  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 10:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
stemplerne er lidt speciele på sådan en så man kan ikke dreje noget af dem skal op at køre med 1,2-1,5 bar og jeg ville i ligevel købe nye!!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 11:02 
http://www.dalhems.com/ han kan nok hjælpe dig med stempler, men ellers lav en tykkere toppakning, smedet stempler koster en krig, og det med tyk pakning kan godt holde til trykket.


Top
  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 14:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
skal jeg bare lave en af kobber der er lidt tyker

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 19:37 
Det kunne du evt. gøre, ellers lav en i stål, og så en alm. toppakning på hver side, findes der ikke speciel-toppakninger til den, der er tykke og forberedt til turbo?


Top
  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 19:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
jeg har ikke fundet nogen der har æret speciele til det de fleste sætter bare turbo på og ikke ændre meget mere og nej jeg kan ikke lave en stål parkning og så to på vær side så bliver komp. for lav den er i or vejen 8,4:1

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 19:59 
Hvis din komp. i forvejen er 8,4:1, så er den perfekt til en turbo, hvorfor så skifte stempler? Hvis det er fordi de er slidte, så sæt dog et sæt org. i 1. overstørrelse i og så er det bare i gang med at smede et spændende manifold:-D


Top
  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 20:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
ja jeg har overvejet det men jeg vil som sagt gerne op på 1,5 og måske højre det tror jeg ikke går med 8,4 hvor meget kan sådan et par standard stempler holde til overhodet:-| :-| :-|

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: stempler
Indlæg: 26 aug 2002, 20:40 
Hvis din køling ellers er god, kan du sikkert godt lade den med op til ca. 1.2-1.5 bar, og med den rigtige turbo kan du godt hive over 200 hk uden de største problemer, det tror jeg også vil være rigeligt, mener ikke at din bil er den aller tungeste.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team