Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: banke sensor
Moderator

Hej
kan man ikke lave en banke sensor sådan at man kan få en lampe eller ligne der tænder i kabinen??? jeg er igang med at justere tæning og det er pisse svært at høre om den tænings banker med stor udstødning og k&N filter selvom det ikke er fordi den brøler overdrevet:-P :-P :-P
Hilsen Henrik

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Du kan lave en nem bankesensor. Du tager et tyndvægget rør og klemmer det fladt i den ene ende, borer et hul i den flade ende. Skru den fast på motoren, helst topstykket eller højt på blokken. Så sætter du en stram slange inde i den anden ende. Slangen fører du ind i kabinen og du har lyden i kabinen. Lav det hele i en 15-200 rør/slange.
Har endnu ikke prøvet den, men skulle virke. Du får selvfølgelig al støjen ind, men også tændingsbanken.

mvh Lasse

Moderator

hej
lyder simpelt, men jeg tankte mere på en lampe jeg permanent kunne ha sidende i bilen kan man ikke bruge en banke sensor og et eller andet???
Hilsen Henrik

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

man burde vel kunne smide en bankesensor ind fra et eller andet, som så kan give besked via en diode i kabinen hvis der sker ting og sager der ikke skal ske? men skal sådan en sensor ikke bores ind i blokken egentlig?

(vil også gerne selv have en bankesensor monteret - permanent) :-)

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
På min Uno Turbo sidder der en bankesensor. Så vidt jeg husker er der bare lavet et gevindhul i topstykket til den.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Medlem

opel har også noget med en bankesensor i topstk som går i til styrbox og ændre tænding
:-)

Mener at jeg på et tidspunkt har set at GIK havde et set med en lampe til at ha inde i kabinen

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Havde set på autosport.com at de foreslog en babyalarm :-O Alarmen blev splittet ad og skruet fast på blokken og højtaleren i kabinen, dog fik man også andre lyde med.

mvh Lasse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time