Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 12:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked

Hvilket system er at foretrække at montere ms på? Le-Jetronic eller Motronic 1.5? Vil gerne have fordelerløs tænding og jeg har hørt noget om at det kan man købe sammen med ms (MS 'n spark?!) Jeg har ladet mig fortælle at jeg ska smide Luftmængde måleren over højre skulder og Montere en Map sensor i selve manifolden efter Gas spjældet og så udskifte Spjælds kontakten med et pot meter?!.. hvor finder jeg et pot meter og en Map sensor der vil passe til mit system?

Motoren er en omega 2.4 som bliver bygget om til min manta med en 295 graders knast, 3" 6cyl indsprøjtnings manifold som er forkortet, justerbart knasthjul, 4kg lettet svinghjul.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Hvis man monterer MS så er der onboard MAPsensor, så den bekymring er væk.

Luftmængdemåleren skal selvf. skrottes.

Din TPS skal være en med potmeter i og ikke kontakt. Mail evt direkte, så kan jeg nok finde een til dig.

Og så til det "sjove":

MSnS er IKKE fordelerløst.

MSnSEDIS ER fordeler løst. Forskellem mellem de to er ikke voldsom, men den er der. EDIS siger næsten det hele: Du skal bruge et EDIS modul fra en FORD, feks EDIS-4.

Begge dele er monteret på flere forsk. biler fordelt ud over hele verden efterhånden, men jeg tror ikke der endnu er nogen i dk der kører fordelerløst, men een skal jo komme først. ;-)

Det er lidt tovli at snakke om hvorvidt LE eller motronic er bedst, da det i næsten alle tilfælde er langt nemmest at bygge nyt ledningsnet(dog er det vist vanvittigt nemt at montere på en unoturbo).

Med nyt net, så kræver det jo kun det alm. til en sprøjtmotor(dyser,spjæld(!!), pumpe osv)

No offence, men udfra dit indlæg så tror jeg du vil blive en del klogere mht MS ved at gennemlæse FAQen og manualen grundigt. Det kommer du nemligt til før eller siden alligevel, hvis du selv skal montere det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:

Ang. mit le og motronic spørgsmål.. Det jeg mente var, Le systemer kører Med HallGiver i fordeleren og Motronic systemet kører med Induktiv giver ved krumtappen. Og jeg vil næsten mene at jeg kan bruge Giver og Tandhjulet fra Motronic systemet, da jeg jo gerne vil af med fordeleren. Læste inde på MS manual opsætning af MSnEDIS at man skal anskaffe sig en "36-1 trigger disc" er det et MUST? Har set de har et sæt inde under produkter, men vil hellere bibeholde mit std. takthjul

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time