Hejas Alle..
Endu engang skal jeg bruge lidt gode råd..
Som beskrevet før (et par måneder siden) så har jeg været igang med at bygge turbo på min lille mazda 323 fra 92, fået lavet planer, tegninger, talt med folk omkring det her projekt fået hjælp til det... fået svejseøjne af lave manifold til turbo, fået lavet luftrør til turbo (endag noget vandindsprøjtning for at have lidt muligheder) Men ak og ve.. alle planer er kastet væk, brændt på bålet iden er kastet bort.
De små Mazda motore er kun bygget til masser af kilometere og med en fornuftig økonomi, i mit tilfælde kunne det bare ikke holde, selv om ladetrykket kun var 0,3-0,4 og på blyfri 98, tænding ændret, komp ændret og flere forskellige måder at køle turbo og resten af motoren på. Uden held..
Motoren køre stadigvæk men det kan mærkes på den at den har været udsat for..disse prøvelser...
Bilen er født med 75hk og hvis man skal tage 20% reglen i brug så ender effekten på 90hk. Dette svare jo lige til den storebror som bilen har da jeg kan se ud fra
www.323f.dk / modeler /BG at den eneste forskel der er er krumtappen..
Gearkassen er den samme, på når "Differential" som er på 4,105 (på en 1,3 - 4,388)
Men det skulle ikke give problemer overhovedet med at ligge en 1,6 motor i..
Er der mere man lige skal tænke på før at jeg går ud og pantsætter det sidste at sølvtøjet ??
LassW, hvad jeg kan se ud fra dine oplysninger omkring din egen bil, flot snegl du har fået nallerne i der.. så er jeg ret så interesset i at vide hvor meget du er ved at have puttet i din bil efterhånden, da jeg kan se at det er noget af et projekt og som du selv skriver så er
www.powerpage.dk til os små garage "fusker" som vil tune selv og ikke give en bondegård for det.