Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 aug 2002, 00:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hejsa

Jeg har købt mig en Roots SC12 fra toyota, og som mange andre
kan den monteres på min vento fra 97.

Moteren er en 1,8/75hk, med en kompression på 9:1.

Jeg har nogen spørsmål ang, krumtaps hjul, for hvis man
tuner en toyota med den kompressor, laver man et større hjul,
for at få den til lade mere tryk, men har nogen erfaringer med
hvor stor dette hjul skal være, mit byd er 165-170 mm, for at
opnå et ladetryk på 0,6-0,7.???

Det er osse det med blowoff ventilerne, jeg har 2 fra saab,
det skulle siges at de klare 0,5 bar, kan de stadig bruges,
eller er det ligemeget, da der er 2 om jobbet.???

Kan man sænke kompresionen forsvarligt med en tykkere toppakning,
og hvilket mærke tykkelse kan man bruge.????

Hvis der er nogen med erfaringer med dette,
høre jeg gerne jeres bud.

Hilsen Martin R


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2002, 19:13 
Hey, jeg har en magen til som jeg skal smide i min Pug 306XT 1.8 ´94 så jeg er med på en lytter, jeg har bare en blowoff ventil der skal åbnes med tryk fra indsugnings-manifoldet.

Held og lykke med dit projekt mvh
Lars


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team