Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 07:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Jeg fik i går et af mine klare øjeblikke - de er sjældne, men en vild oplevelse når det sker. B-]

En genial motorudluftning. Når du laver oliereturrøret fra turboen og til bundkaret så sætter du et T-stykke lige inden bundkaret. Fra T-stykket laver du rør eller slange til en beholder du sætter hvor du vil.....
Du får på denne måde et dejligt stort udluftningshul.

Jeg ved i sidder og klapper bag skærmen og jeg takker :-D

mvh Lasse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

:-O øøøhhhhh mig ikke forstå.....
Johnny and

Att. Lasse : Mener du sådan? : at man er fri for at bruge den almindelige motor udluftning, som normalt sidder mellem indsugningen og ventildækslet.
(Den slange man sætter en kontra ventil i når man sætter turbo på)

Så kan jeg godt se det geniale i det...

Mvh. Bay

:-D

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Okay I får den lidt længere forklaring. På flere biler er udluftnings hullet fra krumtarpshuset meget lille. Når motoren bliver slidt presses luften forbi stemplet og ned i krumtarps huset hvor det presses op i toppen og blæses ud. Når motorne holder i tomgang og du piller olie dækslet ud kan du mærke at der blæser luft ud....slidt motor. Der sidder også en udluftning i selv krumtarpshuset.

På mange biler er udluftningshullerne meget små og når der kommer turbo på motoren forstærkes dette problem, og kan resulterer i at der kommer seriøse smørrings problemer.

Fra turboen løber olien retur til bundkaret i et rør der er ø15-20mm, pænt stort. Der skal simpelthen bare laves et hul i dette rør og du har en kanon udluftning.

Kan I se det geniale :-O

Ja.... bare den ikke puster så meget at den blæser alt olien fra turboen op i beholderen:-D :-D :-D :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time