Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2002, 21:09 
På min vr6 turbo er jeg lige kommet i tvivl om noget.
jeg foklare lige hvordan vacum styringen er skryet sammen,
Fra min indsugningmanifold går der en slange ned til min elektroniske ventil som jeg kan hæve ladetrykket med og fra den går der en vidre til vestgaten på turboen og en som bare går ud i det fri.

Mit spørgsmål er.
Hvordan fungere det der med den elektroniske ventil? hvorfor er der en slange som bare skal ligge til udluftning??


/vr6`eren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 27 jul 2002, 08:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Den elektronike ventil udlufter ladetrykket til det fri, på den måe tror wastegaten at ladetrykket er lavere end det egentligt er og den lukker lidt i. Det svarer bare til at du borer et lille hul i slangen til wastegaten så vil ladetrykket stige.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2002, 09:18 
Der er jo vacum på den slange fra manifolden.. Bliver det ændret til tryk??
Jeg spørger forde den er begyndt når jeg slår ventilen til altså skal have høj ladetryk så står den bare og trækker en masse luft ind ad den slange der går ud i det fri.. Det er da noget der er galt det er der ikke?
Det har den menlig ikke gjort før?
Er det ventilen der er deffekt?

/vr6`eren


Top
  
 
Indlæg: 27 jul 2002, 13:25 
Hej Tommy og andre med turbo erfaring
Jeg er lidt nysgerig anggående VR6 og turbo
Den blide tuning
Hvor meget kan man lade med intercooler og std kompration 0.?? bar HK ??
Den håre tuning 0.9-1.5 bar
Hvis man sænker kompration med 2 toppakninger+ en plade imellem kan det holde
og kan det orginale indsprøjtnings anlæg give nok
kan topstykke og stempler holde
Der er vel ikke køling på undersiden af stemplerne

MVH Boble

http://home19.inet.tele.dk/vw-boble/VR6_small.jpg


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team