Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 18:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2002, 08:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Der er jo flere steder man kan få slebet sin originale knast skarpere. Men kan de også få ventilen til at åbne mere??? Jeg står for at sku skifte til nogle andre knaster og overvejer at få slebet mine om, men det skal være til de specifikationer som de nye vil have og en af tingene er at ventilen åbner mere, altså de åbner mere op, det er ik åbningstiden jeg mener.
Hvad koster en omslibning???

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2002, 10:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Man kan ikke slibe en original knast om, så den får et højere løft.....
Det er egentlig logisk nok, da man i sagens natur ikke kan "slibe" mere materiale på, og det er jo det der skal til hvis ventilen skal åbne mere op....Men man kan godt slibe en knast mere flad, dvs mere åbningstid..
I øvrigt hedder det skrap knast, ikke skarp knast....en racer knast er nemlig absolut ikke skarp, men flad...:-)

Venlig hilsen

Peter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2002, 10:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Det var også det jeg ville mene, men ville lige have det bekræftet.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2002, 11:43 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej...

Hvorfor skulle man ikk kunne det.... hvis du sliber af på modsatte side af "bulen" vil den da blive højere...

Mvh Mads b

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2002, 11:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 63
Geografisk sted: østjylland
kan du ikke fortælle noget mere om en racer knast ???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2002, 15:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hvis du sliber af knastens bagside så fjerner knasten sig fra ventilen og du skal til at have tykkere mellemlags klodser i og det er ekstra vægt = ikke godt.
Det bliver derved også dyre end en ny knast.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team