Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 14:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2002, 15:50 
Hej

Er der nogen der har erfaring med brændte stempler????

Jeg har netop oplevet dette, for første gang.... det der undrer mig er at stemplet er at der er brændt hul ud for ringsporerne, og ikke midt på stemplet.

Klaus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 16:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
"ringsporerne" hvad mener du med det ?

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 17:59 
De spor hvor stempel ringe + oliering sidder !


Top
  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 20:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Det er absolut ikke unormalt at et stempel
smelter ved cylindervæggen ved for mager blanding.
http://http://www.eds-motorsport.de/
Under tips og triks, rengøring af indsprøjtningsventiler.
Der er et billede af sådan et brændt stempel.
Jeg ville have indsat billedet her, men jeg kan
§!"#¤%&/()=?`ikke få lortet til at virke !
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
http://www.eds-motorsport.de/images/kolbendef1.JPG

Værsgo´ :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 20:37 
Ja det ligner jo faktisk mit stempel meget godt:´-(

Grunden til at jeg spørger er at jeg engang snakkede med en som fortalte at når stemplet brænder som vist, kunne det være pågrund af at uforbrændt benzin løber ned ved siden af stemplet og detonerer der !!! jeg var ad den opfattelse at stemplet ville brænde i midten ved for mager blanding.

Klaus


Top
  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 20:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Uha da....stemplet vil blive varmest ved udstødningsventilen hvis det er pga. for mager blanding, billedet ligner dog et stempel der har været udsat for tændingsbanken. De små alu partikler er tændingsbanken, blandingen ser ikke forkert ud på billedet.

Prøv og se dette billede, det er pga. for mager blanding.

http://www.powerpage.dk/pic/varmmotor.jpg

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 21:04 
Ja, det er sgu nok pga af for mager blanding så....

mit stempel er brændt på udstødssiden, det er dog ikke så lyst som dit billed. det har heller ikke de lyse prikker som det andet billed.

det skete selvfølgelig på motorvejen med høj hastighed og 1 bars tryk


Top
  
 
Indlæg: 16 jul 2002, 16:11 
det er for det meste for meget varme på udstødnings siden når stemplet ser ud som du beskriver det kunne være forkert tændrør, for tidlig tænding eller for meget tryk i udstødningen (for lille manifold osv...)du siger 1bar`s tryk , hva motor snakker vi om og er den standart modificeret eller er det en original tryk-motor????


Top
  
 
Indlæg: 16 jul 2002, 17:02 
Det er en standard 1.8 M40 sugemotor, som jeg har hvor jeg har drejet af stemplerne og slebet lidt ud af forbrændingskamrerne. Toppakningen er lavet af en standard hvor jeg har "boret" hulet større og drejet nogle messingringe og lagt i.

Manifolden er standard manifolden hvor der er sat en støbt adapter på, hvor turboen så er skruet på.

Jeg kan ikke lige huske hvad det er for tændrør der sidder i, men det var nogle som jeg blev anbefalet da jeg for år tilbage købte et komplet turbosæt hos mosselmann i Holland.

Hilsen
Klaus


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team