Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: opel manta
Indlæg: 14 jul 2002, 17:18 
er der nogle der ved noget om hvad motor der er den beste at proppe i sådan en fætter????

1. cih motor med turbo
2. en 2.0 turbo motor (16v)
3. en 3.0 række (24v)
4. en 3.0 V6
5. en chevy V8
6. eller noget helt andet?????

håber i har nogle gode forslag!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: Re: opel
Indlæg: 14 jul 2002, 19:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Cih motoren er nemmest at syne men dyr at få til at holde. Hvis du har en manta 1.8 motor og en omega b gearkasse så har du bundkar og motorophæng + div dele hvilket vil gøre det nemt at montere lige fornær strømfordeleren der skal flyttes eller varmeapparatet ændres. 24v lyder godt men den er tung og kræver et tuv godkendt ombygningssæt = $$$. Alu 3.0/3.2 v6 eren er let og havner næsten helt bag forbroen så den vil være sjov men hvor finder man lovligt en billigt og er 210-220 nok (NEJ). Chevy 350 vejer over 250 kilo så den er for tung. En vortec 4.3 v6 fra en astro/ s10 med 180 hk 360 nm kan sikkert synes bare ved at skifte de forreste bremser/fjedrer den vejer ca 200 kg men vægten vil være bag forbroen Man kan få alverdens 3-6 gears gearkasser men de er tunge da de kan holde til noget. Det er en 4.3 der sidder i en sylone. Prøv at se siden www.hybridz.org der putter de alt fra buick gn 3.8 til 9 liters v8 i datsun z. Der kan du sikkert finde en motor ide. En chippet 250-280 hk 16v turbo vil give de bedste køreegenskaber og hk for pengene da både motor og gearkasse er let. Desuden kan man få motordele til den til rimelige priser og hurtigt hvilket vil gøre det nemt at vedligeholde bilen. Eneste minus er at omega b gearkassen ikke er superstærk hvilket gør at mange bruger bmw e30 m3 gearkasse dele som er svinedyre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 11:13 
Hejsa.
Man kan jo også bruge en Rover V8 i aluminium, der er der adskillige
englændere der gør, og jeg har selv seriøse planer om at gøre det i en
Manta A. Prøv at se på www.mantav8register.org.uk, det er en
klub for V8 manta'er. Manta-b.de/frames/tuning.htm er en side på tysk hvor
der beskrives alt i processen angående at lægge en 6-cyl i en Manta B, dvs.
fjedre, bremser og modifikationer. Man skal huske på at det heller ikke er
fandens meget man må øge vægten for forbro og bagaksel i en manta, men det
kommer vel an på om man kører A eller B model. Hvis du er medlem af den
danske mantaklub er der en der har lagt en 6-cyl i en Manta B, den er dog
solgt nu, og en anden er ved at lægge en 16v i en i200. Klubbens hjemmeside
er på www.dmc.yum.dk
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 19:13 
Vi er 2, som er ved at putte 16V'er i vores I200'er....

Mvh.JH (Formand for Østholdet i DMC)


Top
  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Glem rover v8 med mindre det er en 4.6 hvis den skal sparke r** uden $$ portning af topstykkerne de er nemlig elendige hvis den skal yde over 1 hk pr kubiktomme. En ford 302 v8 vejer ikke meget mere med alu indsug ca 190 kg og så kan den tunes til 300-400 hk for billige penge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2002, 21:23 
Jaja, det smitter det med de 16v motorer.. Når de så at blive færdige til
banedagen på Ring Djursland næste år? Ruben snakkede om at leje banen sidst
i April/først i Maj måned.. der skal jeg helt sikkert se hvad en 2,4 cih + stram undervogn kan gøre ved køreegenskaberne i en Manta A :-P
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 17 jul 2002, 12:54 
Ja, det er jo en dejlig motor, sådan en 16v'er....
Nu må vi se, for I200'eren, skal total adskilles, og males mv..

Mvh. JH.


Top
  
 
Indlæg: 21 jul 2002, 19:30 
Hej Lasse K.

Jeg vil bare lige sige at den Manta du omtaler med en 6 cyl. har kørt sin sidste tur med den motor. Ham (Pik-ansjosen) som har den den, kunne ikke forstå at den ikke kunne køre uden motor-olie. Han har nu planer om at lægge en 2.8 i manta'en istedet for den 2.5 der lå i før.

VH: Gert.


Top
  
 
Indlæg: 21 jul 2002, 20:59 
Okay. Hvis det er Rico's gule du mener ( som jeg mente ) ligger motoren da ikke længere deri. Han prøvede at sælge den med den 6 cyl., som iøvrigt var 3,0 indvendig, men det kunne han ikke og derfor lagde han en 2,0n motor i og fik bilen solgt for 30.000. Det er ihvertfald hvad han sagde sidst jeg snakkede med ham. Nu skal han til at sætte sin importerede Manta B Cabriolet istand. Men han sagde tilgengæld at han havde måttet reparere forbroen da den ikke kunne holde til momentet fra 3,0 motoren, og den derfor var revnet under motorophængene!!!
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 22 jul 2002, 17:18 
Hej..

Det der med at Rico's den gule havde en 3,0 indvendig passer vist ikke helt, for til Opel-træf sidste år ved Odense, havde den "kun" 153 hk....En 3,0 E plejer da at have 180 hk, ikke....

Mvh. JH.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team