Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 okt 2024, 12:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jun 2002, 16:16 
jeg har 2 projekter i gang for tiden og mangler sådan set hjælp til dem begge..

1, har en 320i fra 87.. vil ha mere ud af den, har fundet er billig 3251 tysker morot gerkasse.. der er en racer gear kasse med omvendt gear..
men det er jo ikke lovligt at ligge 325´ern ned i min 320´er så mig og en ven har snakket om at få en 320´er blok boret op så 325´er stemplerne passer i og skifte til 325 top og alt så er spørgsmålet er det så lovligt???

2, her en 318´er som jeg gerne vil ha en 318´er is´er i må man det ??
hvis ja hvor meget kan man få ud af en 18´er is´er ??? ved kovnentionel tuning ingen turbo eller nos(lattergas)


håber at høre fra jer med nogle seriøse svar*SS*

hilsen sonny


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 16:24 
Hej

1. Nej det må du ikke fordi du så har lavet den om til en anden original model.

2. Hvis du ligger en anden motor i der er inden for 20% grænsen må der ikke tunes yderligere.

Velkommen til Told og Skat!!!!

Mvh
Kristian T


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 16:55 
vidste godt der var alle disse dumme regler
men hvad med dem der ligger en 2.7L eta motor i den har samme antal hk men de tuner jo oxo den yderliger det må man heeller ikke men hvad må man så..

havde håbet på at man måtte det meste hvis det bare var den orginale blok...

hmmm


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 18:21 
ja de tuner ETA motoren, men det må de heller ikke. faktisk må man ikke særlig meget herhjemme.


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 18:24 
Du kan bore din egen 320 blok op til 84mm og bruge en eta krumtap, derefter skal du de eta stempler med forhøjning på, det er meget vigtigt at det er dem, Brug en 320 top og så er det er fuldt lovligt da der er lavet på en 320 blok. Du kan regne med cirka 185 hk og et kæmpe drejningsmoment ca 300 nm da din kompression vil 13.1 hvis du bruge eta stempler med forhøjning.:-):-):-)B-]


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2002, 18:36 
Det passer egentlig ikke at man ikke MÅ noget. Så længe man betaler det rette beløb til told og skat så er det jo kun synsfolkene man skal bekymre sig om. Du kan jo prøve et sende en forespørgsel på dine projekter...

Med Venlig Hilsen
Morten T Nielsen


Top
  
 
Indlæg: 13 jun 2002, 00:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
er det så heller ikke lovligt at læge en eta motor på 2.7 liter i en 320 når den aligevel ikke har flere heste

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2002, 07:44 
Hej

Jeg mener der er et eller andet med at man kan tage en gammel motor fra en 323, og rimelig nemt kan tune den til 200 hk (måske noget med et andet topstykke?). Det er vist så vdt jeg husker et ret simpelt indgreb, men de nærmere detaljer er glemt. Har det stående i et blad derhjemme, så hvis jeg får tid kan jeg da lige undersøge det. Ellers kan det jo være, at der er nogen fra BMW-banden, der ved mere præcist hvad det går ud på.

Vær lige opmærksom på med al din tuning at du kan risikere at bilen ikke lever op til udstødningskravene (biler fra efter 1984). Men det kan man måske klare ved at komme en sportskatalysator på?

Bortset fra det så lyder Bullers forslag ikke dårligt. 300 nm i moment er sgu da en del!

Jeg er ikke sikker på at du behøver at være så nervøs for synsfolkende, så længe du lever op til kravene om udstødningsgasser. Det er jo ikke turboer du sætter på, så hvordan skulle de lige kunne opdage det? Hvis de skulle få en mistanke kræver det jo stadig at de skal åbne motoren, og hvor tit har du hørt, om at de gør det?

Jeg kender ikke tallene på en ETA motor men hvis den ikke har flere end 144 hk, må du gerne komme den i (120 hk + 20 % = 144 hk, 20 procent reglen)


Bjørn


Top
  
 
Indlæg: 27 jun 2002, 19:37 
hejsa bjørn ville gerne høre noget mere om det du havde læst i et blad med den 322..

hilsen sonny


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team