Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 okt 2024, 00:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 maj 2002, 15:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hejsa.

Jeg kom til at tænke på, hvad er forskellen på Fords 1.8 (DOHC) 105, 115 og 130 hk motorer?
Kan man lave en 105 hk om til en 130, og er det super dyrt? 130'eren har vist lidt hidsigere knaser, ik'?

Bare lige et par tanker. (Jeg er ejer af en Escort 1.8 105hk fra '94/95)

Forresten, hvis man har fået smadret sit styretøj lidt, så rattet skal pege lidt til venstre for at køre ligeud, efter at den er blevet sporet, er det så skidt? :) .. HEH

/Peter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2002, 15:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
De har sikkert kun justeret i den ene side da den er blevet sporet. Så skal rattet flyttes en stråle hvis det er en ratstamme med stråler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 17:09 
Hejsa

Det er "nemt" du skal bruge ECU'en (styreboksen) knaster og spjældhuset fra en 130Hk version og det anbefales at montere en power boost valve.
Dette er hvad der står i Burton Power's katelog fra 2002.

Mvh
Carsten


Top
  
 
Indlæg: 19 jun 2002, 13:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hejsa igen.

Hvis jeg vil have konverteret min 105 hk til 130, (nye knaster, ECU + spjældhus + evt. andet?), kan i så anbefale et sted hvor de kan lave det ordentligt og til en furnuftig penge?

Er det evt. nødvendigt at få gået motoren igennem for skavanker? (den bruger en lille smule olie, ca en liter pr. 5000-8000 km, er fra '95 og har kørt 110.000 km med fuld pedal, hehe)

Nogen idé om hvad projektet vil komme til at koste hos en mekker? 5kkr+/10kkr+/15k+? (vil helst ikke ofre over 10.000 kr.)
Hvad kan stumperne findes for, hvis jeg kan lokke en bilgal kammerat til at udføre arbejdet for mig?

MVH
Peter

Ps. Hvad er en "power boost valve" :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2002, 12:33 
hej carsten!
har lige et spørgsmål, hvad er en "power boost valve" spørger måske dumt..?? jeg har en 105 zetec, har lige indkøbt en xr3i (130hk) med kvæstet top pakning.. og jeg har også fået at vide at forskellen kun skulle ligge i knaster; spjældhus, styrboks. .kan ikke finde ud af om jeg skal rykke hele toppen over eller jeg skal tage knaster, og spjældhus og styre boks og prop i min egen, da min motor er perfekt ( 91.000 km).. har du ellers nogen gode "triks" har også indkøbt en banan manifold fra RS2000 og har tænkt på at skære katten op og flå indmaden ud..
Har forhørt mig lidt om chip tuning, men kan ikke blive klog på de forskellige..

jeg vil blive glad for at høre fra dig.

hilsen jesper

jesperdalsgaard@hotmail.com

til peter!

Jeg har købt motoren(alt incl. dvs. styreboks) hos Mørke auto genbrug i jylland, sammen med banan manifolden(brugt).. jeg kan kun sige at han har nogle seje(fornuftige priser). .. og at han har alt.. men jeg tror at jeg har købt den sidste xr3i motor han havde stående.. Sorry.. men havde det samme ønske som dig. nummeret til mørke er 86376002


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team