Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 okt 2024, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jun 2002, 15:29 
JEg håber der er nogle herinde der kan hjæpe mig lidt med sådanne en motor!

okey her kommer det:
er det muligt at bore sådan en fætter op?
og så montere en kortere krumptap?
man kan sætter en gearkasse Ford T9 på, hvad er det for en?
hvor stor effekt kan man hive ud af den uden og med turbo? jeg er ligeglad med holdbarhed! jeg har fået fortalt at det ikke skulle være noget problem at hive:
konvicionel: 220
turbo: 280

jo hvor stor er forskellen på HK og Dm når man enten bruger kaburator eller 4 gasspjæld?

på forhånd tak!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 13 jun 2002, 19:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
Hej......

Prøv at checke denne side http://www.billzilla.org/4agmods.htm


Mvh Mads Bloch

_________________
Mvh Mads B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2002, 10:00 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 34
Hej DT

Max boring er 82mm, 83mm er muligt med foringer (dyrt)

Du mener længer krumtap for flere CCM ikke korter færrer CCM

der findes et HKS kit der giver 1760ccm til 10KKR +
Du bruger en Sierra gearkasse med et Quaife gearkit og et koblings hus fra HS Trading

Effetk NA 180 til 190HK uden stål bund og tørsump smøring.

Turbo ca 220 til 230 HK


Der er meget størrer moment i en motor indsprøjtning

En "billig" 1800ccm motor er en 7AFE motor med et 4AGE topstykke, men bunden er ikke så stærk på en 7A motor som en 4A

mvh
Rene Pedersen
HS Trading
23 42 43 19

_________________
Automekaniker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2002, 19:25 
det er ikke større slagvolume jeg vil have! det er kortere = flere omdr. = flere heste! og så ændre boringen så den ikke bliver for lille kubik!

og jeg vil have stålbund og tørsump! for at få den maksimale effekt! det er en gaderacer jeg skal bygge! men jeg VIL have over 200 hk (helst så mange så mugligt)! jeg er ligeglad med tomgang og daglig kørsel! det har jeg nu allerede i en anden bil! den skal bygges på grundlag af kvart mil tiden!

så jeg ved ikke om dette er den rigtige ved frem! eller jeg skal bruge alle mine penge på turbo istedet! penge har ingen betydning!


Top
  
 
Indlæg: 16 jun 2002, 19:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du er nød til at tryklade den hvis du vil køre 1/4 mile da den er alt for lille i forhold til bilens vægt = 6.0:1 gearing og 10000 omdr for at få en fornuftig tid. Tag tommestokken frem og se om en 136 hk 2.4 fra en previa eller ca 132 hk 2.2 fra carina kan være der uden brug af vinkelsliber. Supraens gearkasse er langt stærkere end ford t9 og der findes sikkert koblingshus at købe i australien/japan hvor der bliver kørt ræs med toyotaer. Brug lommeregneren for 1/4 mile på www.klub-striben.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2002, 22:01 
Der var en Toyota Corolla coupe på Vandel til DHB2002 med mellem 300 og 400 heste på omtalte motor! det var bare kompressor motoren fra japan med det laveste standard stempler, hks toppakning og en T4 turbo!!! den ladede 2,2bar med 7,4:1 i kompression! max omdr: 8800 den var ONDT HURTIG!!


Top
  
 
Indlæg: 17 jun 2002, 18:17 
hvad er tørsump smøring?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team