Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 sep 2024, 22:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: 4 agze
Indlæg: 23 maj 2002, 14:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
jeg skal til at bygge min corolla coupe op, jeg har i øjebliket en 4 agze motor i, med turbo i stedet for kompressor min plan er at den skal over 300hk.:-D dette er hvad jeg har tænkt mig at gøre indtil vidre: gems em15 motor styring, trd 2,4mm. topparkning, 3" udstødning med simons genemstrømnings potte,hks 264g knast med 8,15 løft ind. og 8,10 udst.,hks blov off. jeg har en temlig seriøs intercooler på og en t 25 lader, ukent trim. er der nogen der har affaring med disse motor om det kan lade sig gøre og evt. forslag til mere efekt? jeg har tænkt mig at køre med trd fjeder og dæmper, samt bøsninger :-)) :-))
Hilsen Henrik

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 23 maj 2002, 14:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hov kom lige i tanke om at jeg også har hks evc styring på den nu.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 23 maj 2002, 22:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 90
hej henrik jeg har selv samme motor og 300 hk er ogse mit mål men jeg vill ikke af med kompresseren for @!#$ hvor den bare virker helt nede fra bunden jeg er ved at få lavet et stører remhjul til min som er 180mm og vil give ca 1,2 bar lade tryk og så lige vandsprøjt på ov vuss so har vi ca 1,6 bar ladetryk så skulle de små 300 hk værer der vil jeg tro jeg har ogse en dta box i og lige nu har jeg ca 210hk med sænket komp med en 2mmtoppakning fra trd så det ser godt ud ind til nu ik og så har jeg nos på så 400hk til sidst er målet :-D
ps håber du kan bruge det til noget ellers mo vi slå hovederne sammen:-)) :-))


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 24 maj 2002, 04:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Det lyder meget fornuftigt, du kan dog ikke bruge turboen da den ikke kan leverer mere end max. 225-250HK i sit største trim. Det er en 1600 ik? så en stor T3 ville passe motoren, prøv og tal med f.eks. TurboDk om at få ombyttet din til en større.
Hvordan er knasterne i forhold til standard, højere løft?

Med den motorstyring kommer du til at trække fra Jan :D motorstyringen er en god styring med mange muligheder.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2002, 08:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej jan
det er dig der har en celica ikke???
jeg har overvejet at få kompressor på den og beholde turboén men jeg snakkede med lars fra k-power han han mente at kompressor ville æde for meget efekt. hvad har du ellers gjort ved din motor da jeg synes det er meget godt at hive 210hk ud af en kompressor kværn:-D og fungere dta styringen godt og hvordan man kan justere den da jeg helst vil køre den ind og til sist hvad koster den.
Hilsen Henrik.

p.s. til lasse jeg ved ikke lige hvad den har af løft og jo det er en 1,6.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 24 maj 2002, 20:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hvis du skal køre med trykladning så er DTA ikke den rigtige styring og bruge. Tag en MiniZeta, den er billigere og bedre til trykmotorer, men har dog ikke helt de samme funktioner. Det er vigtigt at motorstyringen kan kører efter manifoldstrykket når det er en trykladet motor.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 24 maj 2002, 22:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 90
ja det er mig med celicaenB-] jeg vil give lasse ret i af dta ikke er den bedste til tryk motor men min er nu ved at virke ok og der er flerer der har fået et godt resultat ud af den du kan se på min ik
jeg har kun bygget dta boksen på nu sænket kompen,så det er nok boxen der giver det sidste det er en 170 hk motor jeg har og det er med kat og min er væk så det giver jo nok ca 10 hk så ca 25hk har boxen givet jeg :-))


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 31 maj 2002, 18:54 
davs jeg har en bil magen til din og jeg har haft en 4agze i med turbo men den brændte desvære af på grund af for lidt benzin:´-(
min gearkasse kunne heller ikke holde til de 185 HK så den begyndte at hyle i lejerne.
så var det lige at jeg ville spørge dig hvad du har gjort for at få din gearkasse til at holde og hvad med dit bagtøj, så vidt jeg ved har coupè en svaghed i bagtøjet.
Turbo Jon:-D


Top
  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 02 jun 2002, 18:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
jeg har hørt fra mange at de brænder bagtøjet af, men har ikke selv prøvet det, men dem jeg har hørt det fra køre manøve prøver med bilen og det er noget med at kaste den ned i 1. gear rundt om en kegle og det skulle tag hådt på den, ellers tror jeg det for det meste er slid i bagtøjet de fleste har jo kørt 2-300000km.
gearkassen vil jeg renovere og se om det holder fordi jeg vil helst beholde ´den lave gearing :-D :-D men man kan tag gearkassen fra en 2,8 supra som burde holde:-P ellers har h-s trading et koblings hus så man kan få ford coswort gearkasse på og evt. sekventielB-]

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: 4 agze
Indlæg: 02 jun 2002, 22:51 
hej igen
du skriver at gearkassen fra en 2,8 supra passer i, er du nu også helt sikker på det ???
skal der ikke laves noget om ved kardan akselt eller koblingshuset får at få det til at kører??
Turbo Jon:-D :-D :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team