Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 sep 2024, 00:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 maj 2002, 18:52 
Jeg har en Honda Civic 1,5VEi fra 1993 (har fundet ud af at det er en ØKO-model), jeg har snakket med nogle tunings firmaer, som fortalte mig, at jeg ikke kunne få nogen skarp knast til denne model. Så derfor vil jeg lige spørge herinde, om der er nogen som ved hvordan jeg kan tune den, således accelerationen bliver bedre?
Helst en billig metode (har ikke råd til komplet turbo o. lign.)

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Dennis G.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 maj 2002, 20:44 
Hvad med sådan noget som en chip, et komplet udstødningsanlæg, et TWISTER luftfilter og et indsprøjtningssystem...

så får du vel 25-30% ekstra...(hvis du tager alle tingene)

ikke særligt sikker på hvor meget du kan hente...

du kunne jo starte med at tjekke guiden her på siden....(TUNING)

MVH
NOLLER


Top
  
 
Indlæg: 28 maj 2002, 21:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
NOS :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 06:02 
Du har vel stadig den mulighed at få slebet din nuværende knast om. Jeg mener bare at en skarbere knast flytter momentet op i omdrejningsområdet og det er jo ikke godt hvis det er bundtræk og acc. du leder efter. ;-)
Mvh Jønne


Top
  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 13:10 
tjae! enten kan du monterer en økonomi-turbo-løsning! kun med en turbo og intercooler, men uden at sænke kompression og give den ekstra benz, det vil give dig et helt andet træk end den har nu, og du vil kunne hive omkring 130-150 hk og et pænt moment ud af den, uden de helt store problemer!


Top
  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 20:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Køb en ikke øko motor, måske en VTEC motor den lægger da på den pæne side af 130 hypper.
mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 20:38 
Hej Kim

Hvad tror du ca. at det kunne rende op i prismæssigt, hvis det nu var lettere brugt?

Mvh
Dennis G.

(Har gerne villet have Turbo i langtid, men det plejer jo at være noget dyrt)


Top
  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 20:39 
Hej Lasse

Så skal jeg jo betale diverse afgifter, det er ikke så fedt. Så ville det jo være sjovere at peppe dyret lidt op :-D

Mvh
Dennis G.


Top
  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 20:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej. Kim skriver på et tidspunkt noget om at Dennis kan vælge en (øko turbo løsning)
uden at sænke kompressionen og give motoren extra benz. SKAL motoren ikke have mere benzin uanset hvilket ladetryk man køre med? Mvh Henrik.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2002, 21:20 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 30
De nye VTEC motore i den nye Honda Civic er på 110 hk...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team