Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 sep 2024, 02:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ATT.: Jens
Indlæg: 25 maj 2002, 12:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 20
Hej og tak for svar

Stærkere vippearme har jeg fundet et firam som kan sælge mig (de er også lettet)Men hvad er der ellers af mulighedder der ?
Du siger plejstængerne ikke kan holde ? Hvor kan jeg købe Eagle eller Auto verdi stænger ? og hvad koster de ca. ?
Flugtboring af krumtapsoverfaldene hvad vil det sige ?
Og hvad menner du med sammenhængende lejeoverfald ?

M.V.H. Andern:-D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2002, 13:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Flugtboring betyder at man tager noget af lejeoverfaldene og borer alle hullerne om på række mens de sidder på blokken. Det bevirker at krumtappen ikke binder/flekser da hullerne flugter nøjagtigt. Sammenhængende overfald betyder bare at feks de 3 midterste overfald er lavet ud af et stykke sammenhængende stål for at overfaldende/blokken ikke skal kunne flekse. Plejestængerne er på bestilling efter ønske når det ikke er v8 måske har hartge noget. Jeg kender en der gav 20000 for 4 superlette titan stænger til en opel 2.6 cih. Men så kunne den holde til 230 hk 8000 omdr på gaden da den bevægeligemasse (vægt) var mindsket = mindre slid på krumtappen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2002, 15:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 20
Har bare hørt flere som har kørt med over 7000 om/d med stad. stænger !!!!
Hvor kan man få flugtboret ? et sted i jylland som kan lave det ? Samt sammenhængende overfald ???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2002, 17:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er stor forskel mellem 7000 og 8000 omdr og om det er dragracing eller flere kilometer med 8000 omdr. Westspeed flugtborer og monterer arp bolte som er ekstra stærke. Sammenhængende lejeoverfald kommer an på hk ladetryk osv. Hvor mange hk skal den holde til. Har du forstærket toppakning og evt udfræsning til o-ringe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2002, 17:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 20
Den har 235 hk uden tryk !
Så skulle kompressoren gerne komme til at lade med 0,8 bar ca.!
Hvor mange hk vil det ca. give ?
Det er ikke en motor der skal køre mange kilometer ! max 20,000!
Hvad skal Bo fra westspeed ca. have for at flugtborer og monterer arp bolte?og evt. sammenhængende lejeoverfald !
Ved ikke om det er nødvendigt med udfræsning til o ringe når det "kun" er med 0,8 bar?Men hvis det kan hjælpe på topstykket kunne det jo være en go ide ?
Hvis den skal lade med 0,8 bar med intercooler ! og 100 oktan benzin ! hvor høj vil du tror man kunne køre i kom. ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team