Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 sep 2024, 21:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: skarp knast
Indlæg: 21 maj 2002, 12:58 
Hejsa!!!

Jeg har lige fået lagt en 290/285 g skarp knast i min Escort 1,6 cvh.
Det er af mærket Kent cams.
Det var et helt knast kit men nye løftere og fjedre.
Nu er den blevet startet op men den tikker helt vildt meget syntes jeg!!!
Jeg ved godt det er med hydrauliske løftere så den skal have tid til og stille sig selv ind! Men nu har jeg kørt 150 km og jeg syntes ikke det bliver bedre overhovedet. Den skyder også helt vildt i kaburatoren når den får lov til og trække lidt. Jeg har 2 dobbelte 40 mm Weber på.
Den skal ned og trimmes ind på Torsdag, men er der noget jeg kan gøre for at det bliver bedre inden jeg skal derned???
Det er også ligesom om at den sætter lidt ud når den kommer over 3000 omdrejninger!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2002, 19:57 
Jeg har en Kent Cams på en Opel 2.0 og lagde mærke til at man skal være lidt omhyggelig med at indstille knasten helt præcist. Det er langt fra sikkert at din nye knast skal stå præcist som den originale.
Med min var der instruktioner + et hjul til at justere efter.
Jeg nåede dog at smide hjulet ud og har siden justeret ind "manuelt" med nogle målinger.
Et justerbart knasthjul hjælper forståeligt nok. (det er vel en OHC?)


Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2002, 23:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Hej

CVH maskinerne skulle være meget følsomme, dit TOD skal helst indstilles med et måleur, fulgte der en skive med til at indstille krumtappen med ???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2002, 07:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Hej igen

Det heder selvfølgelig TDC og ikke TOD B-]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2002, 08:29 
Hmm eg har fundet fejlen!!!:´-( :´-( :´-(
Det var at der fulgte en ny slags oliehætter med til den nye knast, hvor der var sådan en krave på som skulle ligge helt nede i bunden.
Det var der ikke på de gamle, de var to delt så den sidste lige krave havde vi glemt og få op. Vi havde kommet til og sætte de nye oven på med de kedelige resultat at den har ædt 1,5 mm af de nye løftere på på 2 cylindre også har den spist lidt af knsten også:-( :-(
Så nu kan jeg så lige gå ud og bruge de penge igen på en ny knast og nye løftere!!!!


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team