Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 sep 2024, 18:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opel GT!!!
Indlæg: 01 maj 2002, 13:01 
Hej allesammen.

Jeg har købt en gammel Opel GT fra 1970, standard motor er en 1,9S med 90 HK, der er så blevet lagt en 2,0S(fra en Opel Rekord fra 70'erne) jeg ved bare ikke hvor mange heste der ligger i sådan en, er der nogen der kan hjælpe med det. Den kaburator der sidder på den ved jeg heller ikke hvad hedder, men jeg kunne godt tænke mig at vide det da jeg overvejer at få to på i stedet for kun en, er der et sted på hvor man kan læse hvad den hedder.

Så ville jeg også gerne lige vide om det ville være muligt at lægge en 2,0 GSI(fra en Opel E Kadet GSI)i, min Opel GT???

Jeg ville være meget glad hvis der er nogen der vil svare på mine spørgsmål, ellers skriv hvis jeg skal uddybe dem lidt... :D
På forhånd tak... :):-D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 01 maj 2002, 13:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
100 hk videre tuning =$$$$ hos told og skat ohc og 16v motorer kan monteres med bundkar og gearkasser fra manta 1.8 og omega a/b 1.8/2.0. 1.9 blokken boret til 95-97 mm med 2.4 dele er den klassiske vej se manta 2.5 på www.brems.subnet.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2002, 11:05 
Ville told & skat også komme hvis jeg smider en Turbo på den motor der sidder der nu???
Hvad hedder den kaburator der sidder på sådan en motor som jeg har???? Og er det muligt at sætte to på????


Top
  
 
Indlæg: 02 maj 2002, 22:36 
Hej. Du kan sagtens montere dobbeltkarburatorer på din 2,0 motor. Bruno Hansen Motorsport på Fyn forhandler dem af mærket weber. Det eneste problem er at de kan være svære at justere så motoren overholder forureningskravene. Hvis du vil lægge en DOHC motor fra eks. Kadett GSi i kan du se på www.i-domain.de/klippcar/ hvordan det er gjort i en Manta A. Men så skal du jo til at lave nye motorophæng og skaffe koblingsombygningssats o.s.v. Jeg har i forvejen hørt at det kan være lidt af et problem at skifte motor i en GT'er da motoren skal nedenud, og derfor kræver rimelige forhold. Hos www.lenk-opel-tuning.de forhandler de masser af tuningsgejl til GT'ere og Manta'er, og jeg ved de har kit til ombygning til DOHC motorer.
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 03 maj 2002, 10:58 
Hej

Mht. dobbelt weber karburatorer er der altså ingen krav mht. forurening på en bil fra 1970. De krav kom først i 80'erne. Bilen har garanteret heller ikke en typegodkendelse, hvilket gør at der bør være lidt flere frihedsgrader end ellers mht. f.eks. bremser, hjulstørrelse m.m.


Mvh. Bjørn


Top
  
 
Indlæg: 03 maj 2002, 12:38 
Takker mange gange for svarene... :) Jeg bruger allerede lenk i tyskland, han er utrolig god... :)
Skal jeg købe noget andet hvis jeg vælger at købe 2 weber kaburatorer til min bil, noget så de kan sidde der eller er de "bare lige" til at sætte på???


Top
  
 
Indlæg: 03 maj 2002, 14:33 
Du skal have indsugningsmanifolde, og de er også rimelig dyre. Hvis du køber brugt kan det være at du kan få det hele for 2-3000 kr. Køber du nyt skal der også indsugningstragte og måske luftfiltre, alt efter hvor penibel man er med den slags. Åbne indsugningstragte giver dog lidt mere da de ikke er hæmmet af et luftfilter:-P
M.v.H. lasse Kristensen


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team