Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hey alle.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med et problem jeg har fået fornyeligt.
Jeg har en saab 900 turbo 8v fra 83. Kører fint og motoren er renoveret, således den nu "kun" har 160.000 på tælleren.
Der er midlertidigt opstået det problem, at når jeg rammer det punkt, hvor bilen har max moment(har været på rullefelt), så flyver turbo-måleren helt i vejret, uden der kommer mere fart på bilen af den grund, den mister nærmest acceleration, indtil speederen slippes, og turbo-styringen "fanger" løjerne igen. Her efter fortsætter alt som før, indtil næste gear lægges ind, så det hele kan gentages...!
Er helt væk i dette, håber der er nogen der kan hjælpe?
Vil tjekke vakuum-slanger næste gang jeg kommer i nærheden af en garage og lidt værktøj, men måske det også kunne være magnetventilen til turboen der ikke fungerer ordentligt mere?
Er temmelig sikker på, at APC systemet som styrer ladetrykket er i orden, og der er ikke pillet ved det, så hvad er der galt?
På forhånd tak,
Daniel

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det kan være membranen i wastegaten der er gået, eller at den bare har sat sig fast. Prøv med blæse ind i wastegaten og se om den åbner og lukker som den skal

Prøv at se om den får det benzin som den skal have det kan være et stoppet benzinfilter

Nyt Medlem

Ok, det bliver i weekenden...
Men det pudsige er, at med 98 på tanken tændingsbanker den ikke når den lader over, så det virker som om, at trykket ikke når motoren? Enten fordi wastegaten ikke lukker ordentligt, eller der er hul på en vakuumslange...?
Tak for hjælpen!
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time