Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 07:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 feb 2003, 22:13 
Jeg har en ford sierra 2,0 dohc hvor der er monteret turbo og lidt andet gams. Der er bl.a. monteret stempler fra en opel calipra turbo.
Men min motor lider af en overdrevet underkompression, det er lige så ventildækslet flækker og olien står ud til højre og venstre....
Nåh men spørgsmål er: KAN stempelringene på en Opel Calipra Turbo vendes FORKERT???
.........Håber ikke at jeg skal splitte min motor ad IGEN:-( :-/ :-( :-/ .....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 feb 2003, 22:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Hej
Jeg har lige mont. nye Calibra turbostempler.
Ringene er mærket med "oben" altså top.
Det er svært at se forskellen på op og ned
på nye ringe og sikkert sværere på brugte.
De kan så godt vende forkert. Som jeg har fået
det fortalt, har ringe ofte en skrå kant på oversiden så
de på vejen op i cylinderen ikke skraber oliefilmen
af, og bedre skraber olien af på vejen ned.
I Haynes manualen over Calibra er der en tegnet skitse af
ringene med den skrå kant. Det er bare meget svært
at se i virkeligheden.
Tror du ikke det skyldes noget andet, f.eks. for stor
tolerance i boring/stempler ?
Målte du gabet i en stempelring sat ned i cylinderen ?
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2003, 10:13 
Overvejer måske at gå i gang med et honda turbo projekt, så bare lige for at være nysgerrig: har du målene på Calibra turbo stempler, altså boring, længde af skørter, højden fra centrum af krydspind, højde til stempelringe osv.? kom nu en eller anden, gør en gammel mand glad...B-]


Top
  
 
Indlæg: 01 mar 2003, 19:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Data hentet fra www.accralite.com
Part No: 1163xy86
Make: Opel
Model: 2,0L turbo
Bore size (dia mm): 86
Comp height (mm): 30,05
Intruder (height mm): ?
Bowl (depth mm): 5,8 & 4,2
Pin size (dia mm): 21,0
Crown thickness: 4,2
Accralite Ring Part No: a86000/15-12-28
Pin Part No: 5014
Distance between bosses: As Forged
Piston weight (bare): 324,7 grams
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team