Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Hej

Lige et spørgsmål måske dumt men enyways :reading:

Hvordan kommer vendekanten i cylenderene ?

Er det fordi selve cylenderen er slidt, så den får større diameter under stempel vendekanten

Eller hvordan sker dette ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Jakobsen skrev:
Hej

Lige et spørgsmål måske dumt men enyways :reading:

Hvordan kommer vendekanten i cylenderene ?

Er det fordi selve cylenderen er slidt, så den får større diameter under stempel vendekanten

Eller hvordan sker dette ?

Slid efter stempelringe, så vendekanten er der hvor ringene kommer højest op

Mester Medlem
Brugeravatar

Det har jeg styr på at det er det stempel ringen vender, men hvorfor bliver diameteren smallere i toppen ? er det fordi resten af cylenderen bliver større, eller fordi meterialet som skrabes op "fylder"

Mester Medlem

Jakobsen skrev:
Det har jeg styr på at det er det stempel ringen vender, men hvorfor bliver diameteren smallere i toppen ? er det fordi resten af cylenderen bliver større, eller fordi meterialet som skrabes op "fylder"

Det eneste jeg kan komme frem til er at skørterne på stemplet slider på cylenderen.

Mester Medlem
Brugeravatar

Fair nok :reading:

Det var nu også mere for at kunne forstå hvad der sker med blokken for at danne de kanter

Tænker også mere at en motor blok måske ikke er så gangbar i std mål længere, så det ikke kan betale sig at hone en blok der har vendekanter hvis vi antager at cylenderene er for slidte ? Trods der måske stadig er helt klare fine kryds hone mærker i alle huller ??

Moderator

Arh, hvor slemt er det lige det er?

Det har intet med skørterne at gøre.

Det er stempelringene der slider på væggen, og i top der vender de. Der hvor de vender, stopper sliddet af gode grunde.

(skidegod grund til at genbruge de gamle ringe :wink: )

Prøv da at slibe soden væk i vendekanterne. Har før set at man kan fjerne en "mærkbar" vendekant med korn 120 smergellærred på en finger.

Du kan mærke en kant på ingenstørrelse. En kant på 5/100dele mærkes som en plovfuge.

Jeg antager du har tænkt dig at tune den motor? Hvis ja, og du absolut skal have nye ringe, så hon minimalt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke målt blokken fra vendekant og ned, så jeg ved ikke hvor meget mindre den er i toppen.

som sagt jeg stillede bare op ude hos RMC Cylender service, og han stak en finger ned og promte mente han at den skulle bores 0.5 i overstørrelse

De gamle ringe var som sagt helt fulde af sod og det samme med fjedren i olie ringen den var helt slap :S

Min stor bror mente også at jeg sagtens bare kunne fjerne den vendekant med lidt sandpapir, stemplet kommer jo heller ikke derop.

Motoren skal tunes lidt ja, det er dog ikke det der kommer i første række, min ide er egentlig bare at få lavet noget som jeg ved er iorden, og på sigt jo lave en del flere heste end de 165hk..

Planen pt er min 300hk alt over er velkommen, men bare at komme op og ramme 300hk er en fin start.

jeg har for længst købt nye ringe pakninger lejre osv osv, så i den sidste ende er det bare at samle samle igen.

angående honing er det så ok med flex honeren den med kuglerene ?

Mester Medlem
Brugeravatar

Ps han mente godt blokken kunne bruges som den var nu, men at det dog var det bedste og eneste rigtige at bore den..

Senior Medlem

Geografisk sted: Danmark
Få den honet ved cylinder service det koster så lidt og er efter min mening klart nr 1

Mester Medlem
Brugeravatar

jeg ved ikke hvad en honing koster ved cylender service, ved bare han vil have 4500 + moms for en borring, så tør ikke gætte på en pris på honing.

Blokken har lige pt rigtig fine kryds hone ridser i alle 4 huller, blokken er også en model 98'er så nyeste skud på stammen af den type

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time