Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
hej. har leje problemer på min traktortrækker, køre med ca 5,5-6 bar i ladetryk så der er belastning på det hele. hvilken olie ville i anbefale til sådan en? tænker selv en 10w60 olie med et højt zinkindhold men det skal også være en olie der til at betale (den tar 18 liter pr olieskift), køre med ca 6 bar i olietryk.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Har du prøvet med den "traktor olie" de har i biltema.... den har også højt zink indhold... de er vist en 10w-30 jeg bruger den på min vw type 1 motor med turbo.... type1 motoren æder knastaksler hvis der ikke er nok zink

Tapatalk

Medlem

Har du et link til den olie du bruger ?

Mester Medlem
Brugeravatar

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie- ... 000022991/

det må være denne her

ifølge databladet har den noget højere zincindhold end alle deres andre olier

MVH Luske

Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
luske skrev:
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie-og-Smoremidler/Mineral/Kombiolie-10W30-2000022991/

det må være denne her

ifølge databladet har den noget højere zincindhold end alle deres andre olier

MVH Luske

Det lige præcis den

Tapatalk

Medlem

okay det vil jeg kigge nærmere på. er der nogen der har erfaring med det zink addivtiv man kan købe og hælde i olien ?

Medlem

Geografisk sted: Frederikshavn
Har du prøvet at skrive til nogle af de store olie firmaer? - Først og fremmest for at høre hvad de mener, de har et utal af ingeniører ansat der arbejder på fuldtid med at udvikle og teste olie. Så de har helt sikkert erfaring og viden der kan hjælpe med at løse dit problem. Men dernæst forstillede jeg mig at de måske kunne være interesseret i at betale din olie hvis du satte nogle sponsorer på trækkeren? :)

Det er vel næppe temperaturen på olien der bliver for høj? - Den går jo ikke mange minutter af gangen? :)

Medlem

MadsF skrev:
Har du prøvet at skrive til nogle af de store olie firmaer? - Først og fremmest for at høre hvad de mener, de har et utal af ingeniører ansat der arbejder på fuldtid med at udvikle og teste olie. Så de har helt sikkert erfaring og viden der kan hjælpe med at løse dit problem. Men dernæst forstillede jeg mig at de måske kunne være interesseret i at betale din olie hvis du satte nogle sponsorer på trækkeren? :)

Det er vel næppe temperaturen på olien der bliver for høj? - Den går jo ikke mange minutter af gangen? :)

Har prøvet at skrive til nogle forskellige, og de mener alle sammen deres olie er det bedste, men til 60-80 kr pr liter så render det hurtig op.
Tvivler på de vil sponsore noget olie til de 10 træk vi kør om året, olietemperaturen tror jeg ikke bliver for høj, men har ikke målet det, Der er trods alt kun belastning på 20 sekunder af gangen.
Har kørt på en olie fra Delta oil indtil nu, som de har anbefalet jeg skulle køre på, men den har egenskaber som en traktor olie, og en lav zinkindhold, det har kun kostet en motor..

Har fået fat i noget Lucas olie de bruger til top fuel dragster. så må jeg se om det er noget der duer :)

Mester Medlem

Tror du skal måle olie temperatur. Det kan stige ret hurtig, især hvis der er noget underspul af stempler.

Moderator

Hvordan mener du at olievalget har kostet en motor? Gik lejerne i krumptappen?

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time