Hej
Min lille fiesta har fået en ny intercooler monteret og var klar til en chiptuning men jeg havde også monteret et åbent luftfilter som min Maf desværre ikke var så glad for, så dette er rettet tilbage til standard.
Intercooleren er en Airtec rev1, og de målte en luft temp mellem 32-40C modsat 55-60C med den originale, hvilket jo nok er rimeligt åbentlys da den sidder i motorrummet og bliver godt opvarmet, og den nye er monteret ude foran nu..
Dog er der lige udkommet en ny rev2 intercooler som lige giver 50% fald i temp...
Jeg var ved Scantune for at få den mappet, men det gik derfor lidt i vasken da jeg ikke havde det originale luftfilter kit med, og der målt et 2hk effekt tab ligeså, og bilen huggede en smule men gik udfra det var pga delene der var monteret..
De fortæller mig selvfølgeligt at jeg også kunne opgradere udstødningen, men det er jo ret beset en noget dyr upgrade der reelt set on giver 10-15% mere effekt for en 50% merpris.
Desuden er jeg ikke meget for at den skal larme og gider ikke se på 2 store dillermænd stikkende ud bagi og derud over at skulle modificere eller montere ny kofanger osv..
Kan jeg hente noget positivt ved bare at indkøbe en Milltek downpipe med kat, og lade resten af min originale 2" sidde?
Opgradering til fuld udstødning gør at jeg vil være nød til at modificere bagpotten, og ville nu helst have originalt udseende men på bekostning af hvor meget effekttab?
De lydklips jeg finder på dig-rør gør mig absolut ikke fan af de rustfri resonante systemer der er på markedet..