Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 22:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 sep 2015, 11:02 
Offline

Tilmeldt: 24 sep 2015, 19:17
Indlæg: 1
Håber, at du kan hjælpe mig med at kvalificere et motorproblem på min bil.´

Der er tale om en Porche 924S fra 1988. Hvor 924 var med 2 liters motor, som blev der de sidste par år produceret en 924S model med 2,5 liters motor, som også var anvendt I 944.

Efter ca. 5 sekunder efter start sætter motoren helt ud, og det er uafhængigt af omdrejningstal. Man kan så afmontere ét stik til en indsprøjtningsventil. Nu vedbliver motoren at køre, men selvfølgelig kun på 3 cylindre. Sættes stikket i mens motoren kører, så kører den omkring 2 sekunder på 4 cylinder, og så sætter motoren helt ud og stopper. Det er det samme med ethvert af de 4 stik.

Det her skete på vej hjem fra ferie, så jeg har forsigtigt kørt bilen hjem på 3 cylindre - ca. 200 km.

Denne måde at reagere på synes på mig ret specielt, så jeg kiggede efter det på Google, og fandt dette:

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-07.htm

Her omtales en lignende diagnose, som peger på en defekt benzintryksregulator. Forklaringen går på, at elektronikken måler strømforbruget til indsprøjningsventiler. Dette strømforbrug stiger om benzintrykket er for højt til ventilerne. Der er så noget elektronik, som slår spændingen til indsprøjtningsventiler fra om strømforbruget er for højt, og så stopper motoren. Med kun 3 ventiler sat til, så falder det samlede strømforbrug, og så kan motoren køre igen.

Der sidder bl.a. en vacuumslange med en del samlinger fra denne trykregulator til indsugningsmanifold. Her har jeg visuelt set, at slangerne ser rimelige ud.

Jeg tænker at lade en automekaniker undersøge benzintrykket. Om det er en defekt regulator, kan man så evt. anvende en mindre dyr type reservedel her?

På forhånd tak for din hjælp.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2015, 13:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Hej Gymnast

Der er ikke voldsomt meget elektronik i din motorstyring - ikke sammenlignet med dem som kører i dag.... :?

Prøv at mål dit benzintryk og lad os tage den derfra.
Kan være din pumpe kører på det sidste eller dit benzin filter er faldet sammen....
Hvis der ikke er meget tryk kan grunden til at den kan køre på de 3 cyl være, at der er nok benzin til 3 cyl og ikke 4. :idea:
Har umanerligt svært ved at tro den motorstyring du har mont kan måle noget strømforbrug på dine dyser - er lige ved at tro at den pifter alle 4 dyser på samme tid.....

mvh Peter

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team