Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Er der nogen grund til at rense dyserne i.f.m. at jeg er ved at hovedrenovere/tune en motor (n/a benzin).

Har tidligere fået det gjort på andre biler, men en motortuner, som har lavet knastaksler for mig, siger det ikke er nødvendigt. Enten virker de, eller også virker de ikke, siger han.

Er der nogle som har fået renset dyser og som ved flowtest har fået påvist at det har hjulpet?

Skal måske lige sige at motoren kørte fint inden den blev skilt ad, og lavede 188 hk ex kat, hvor den er opgivet til 175 hk std. (Carina E gti 3s-ge 270000 km. :D ) Håber ikke der er for mange strissere, synsfolk og andre emsige skrankepaver herinde :wow:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Nyt Medlem

Ingen der ved noget om at rense dyser, eller har fået det gjort/testet?

Mester Medlem

har du mistanke om at de ikke flower ens? var der forskel på forbrændingskamre , tændrør mm på motoren de kommer fra? det koster ikke meget at få testet dem, hvis det giver fred i sjælen så gør det!

MVH søren

Nyt Medlem

Nej, som nævnt så kører motoren rigtig fint. Men når nu den er skilt ad så kan man jo lige så godt gøre det nødvendige. Har du nogle links eller kontakter til hvor man kan få flowet sine dyser Søren? og tak for hjælpen :-)

Mester Medlem

Hvorfor er det nødvendigt bare fordi motoren er adskildt?
Du har tilsyneladende adskildt en velfungerende motor, der hverken brugte olie eller vand, og rent effektmæssigt ikke viste tegn på slitage.

Nyt Medlem

Den skulle alligevel bl.a. have ny ventildækselpakning, og så tager det ene jo det andet :-) Men ja, det har jeg. Man er vel lidt nysgerrig, og så kunne den jo også få den helt store tur i toppen, knaster, nye lejer o.s.v.

Men jeg siger jo netop ikke det er nødvendigt (læs 1. indlæg). Jeg spørger om der er nogle herinde der har fået renset dyser hvor der bagefter kunne måles en effekt af denne rensning.

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Timring vest for Herning
Jeg kender igen der har fået flere heste ud af dyserens - flowmatch osv, mange amerikanere går meget op i det.
http://www.a-e.dk/Test-af-indsprøjtningsdyser dette firma hævder de kan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] så er det jo bare at putte dem i en kasse og sende dem til Sjælland.
Mange biler herinde er turbo biler så vi opdager ikke om vi har mistet 2-3 hk, dog kan en dyse som flower dårligt være fatalt, med brændte ventiler, ødelagte stempler osv. Det løses med en EGT føler på hver cylinder - hvilket jeg personligt hellere vil kaste penge efter.

Mester Medlem

Www.turbomotor.dk har flowtester.
Der kan være forskel på de såkaldte tuningsdyser, men orginale toyota dyser plejer være meget ens

Nyt Medlem

Tror bare jeg dropper det. Det var mere for en sikkerheds skyld. Altså ikke p.g.a. hk. Ketner tager 150 pr. dyse og så nævnte de noget om at de også skiftede filter i dem. Er der filter i Denso dyser?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time