Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hvem laver de bedste oliefilter ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Alm bilgrej?

FRAM kan du måske købe et 10my filter af. Spørg dem om filtreringsevnen. Hvis de ikke ved det, er det noget crap som udgangspunkt, hvis det ikke står på filteret, er det noget crap.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg styrer af princip langt uden om Fram, lidt ligesom defekte kondomer :lol:

Tjek den her oliefilter test.
http://minimopar.knizefamily.net/oilfil ... .html#fram

Jeg siger ikke at Fram er det værste filter på markedet, bare at det er vel nok det mest tilgængelige. Ærgeligt at bruge 100.000,- på en motor for så at montere et middelmådigt oliefilter.

I Wankelkredse er Fram bandlyst.
Personligt bruger jeg Mazda og K&N filtre.

Titel:
Senior Medlem

Når nu jeg bruger en formue på fine olier og altid sidder og glor på olietryk og olietemperatur, hvis jeg da ikke lige hænger halvt ude af vinduet for at lytte til mislyde, så ville jeg gerne bruge 30 Kr på et lidt bedre filter.
Et der måske kan flowe og filtrer lidt bedre og hvor by-pass ventilen ikke står fuldt åben over 4000 Rpm fordi at det ikke kan følge med.
Med sådan en dåse aner man jo ikke om man køre 10000 Km med et filter hvor pappet er revnet på den første tur og stål spåner bare sprøjter rundt mens alt vores fine elektronik inde i bilen bare blinker og siger at alt er fint.

Fram olie filter får ikke så meget ros.
http://people.msoe.edu/~yoderw/oilfilte ... study.html
http://www.tobycreek.org/oil_filters/fram.shtml
http://minimopar.knizefamily.net/oilfil ... rence.html

Kunne godt tænke mig et der var lidt længer, er her nogle der har erfaring med det.....

Titel:
Moderator

Sjove test.

Hvor har de testet performance henne?

Jeg har ikke ledt voldsomt meget i de "jeg-har-købt-en-nedstryger-og-nu-saver-jeg-filtre-over" test men så vidt jeg kan se mangler de fuldstændigt at tjekke filtreringsevne.

Lidt som at lave en 0-100 test på en bil ved at slå den flad med en stor hammer og kåre den der vejer mest. :cooking:

Som sagt: Spørg efter filteringsevnen. Kan de ikke svare jer, så er det det gale produkt i er ved at købe, det gale sted.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Senior Medlem

HenrikGM
Hvad bruger du? Og hvorfor?
Hvad bruger i andre på jeres tuned biler?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg bruger originale Mazda oliefiltre.
Fordi hvis det er godt nok til en 4 rotors LeMans vinder, så er det også godt nok til mig.

Titel:
Moderator

dykkerdahl skrev:
HenrikGM
Hvad bruger du? Og hvorfor?
Hvad bruger i andre på jeres tuned biler?

std originalt filter.

Hvorfor: Fordi det er pissesvært at få opgivelser der kan stoles på, uanset filterleverandør. std originalfilter, så tror man på producenten.

Erfaringsvist er det ikke så pokkers vigtigt endda. Er der noget der produserer jern, som filteret skal fange, så er du på den, uanset.

Det vil nemligt enten være SMÅ partikler, og de passerer igennem filteret alligevel, eller STORE partikler, og hvis du får dem, så går motoren alligevel til, filter eller ej.

Man kan nemt argumentere for at man skal bruge det originale filter, og så skifte olien tit, samt bruge en billig olie!

Hellere skifte tit, med billig olie, end skifte sjældent med dyr olie, hvis betragtningen er at oliefilteret er kritisk.

Tror jeg har kørt 30.000km på nuværende filter, samt 15 på olien. Overvejer kun at skifte olie på udseende(på min private bil)

Citat slut.

Titel: .
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg kører os med orginal oliefilter(motorcraft) tvivler på den har sin begrændsning i nærheden af det min bil kræver :coffee:

S3 Optimeret

Titel: Re: .
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
BANDIT skrev:
Jeg kører os med orginal oliefilter(motorcraft) tvivler på den har sin begrændsning i nærheden af det min bil kræver :coffee:
samme her, og det er endda somme filter på en sierra som på en sofus. virker fint. hvis noget passere igennem så er der bare spillerum nok ved lejerne til de ikke tager skade. :tooth:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time