Det er ret umuligt at sige hvad effekt du kan få på en given diameter.
Det det handler om er at holde modtrykket nede af den simple grund at det giver mindre varme i motoren, bedre flow, og muligheden for at udnytte en større turbo, udnytte et bedre topstykke, og igeså knastkslen. Jo mere effekt du går efter, desto mere hys bliver den overfor modtryk.
Du har lidt samme problem som mig. Det er ikke så nemt at få stor diameter hen forbi bagtøjet/tanken på en 240, så hvad er det man gør....
Jeg pønser lidt på at holde de 4" så langt som muligt og drosle den ned til 2x3" for at komme forbi bagtøjet og ende den i to paralelle 3" dæmpere. Men intet er fast...
3" kan nok lave op imod 1000hk i optimal konfiguration, men det er ikke et mål i sig selv i mine øjne.
Lav det så stort du kan.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!