Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 sep 2024, 04:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2002, 14:35 
hej hej

jeg ville lige hører hvor mange godkendelser man skal ha på et rat da jeg har købt et sports rat som er mindre end det org. og hvor jeg kan få dem henne
det skal sidde i en opel ascona og tattet er af mærket raid hp


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2002, 19:29 
:´-( Glem det, og mont. det orgi. til syn, du har det jo alligevel!!:-D

mvh. søren


Top
  
 
Indlæg: 21 maj 2002, 20:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Jeg blev engang dumpet til syn da jeg havde et "sportsrat" monteret. Begrundelsen var at synsaben "ikke kunne se om det var et stift eller blødt rat" (til trods af at man sagtens kan se lamellerne)... skidtet er oven i købet E-mærket, men det var åbenbart ligegyldigt. Så jeg måtte pænt køre hjem og montere det originale (som i øvrigt er stift og totalt sundhedsskadeligt at komme i nærkontakt med).

Lars


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2002, 06:43 
det er fordi jeg bliver stoppet på de mest mærkelige steder og der er altid en synsmand med og sidst blev jeg kaldt til syn for at ha et sportsrat i men mange tak for svarerne:-)


Top
  
 
Indlæg: 22 maj 2002, 14:49 
Teoretisk set er det lovligt at køre med et rat der er TuV godkendt, men mange synsmænd/betjente har den opfattelse at sportsrat = ulovligt. Så hav altid din godkendelse til at ligge i bilen. Har du ingen godkendelse og rattet er købt i Danmark kan du ofte få en godkendelse, hvor du har købt rattet, da der sjældent sælges ikke-godkendte rat her hjemme.
Mvh Jønne


Top
  
 
Indlæg: 22 maj 2002, 18:02 
jeg har købt det af en ven som så har købt det i tyskland men alle papir og alt det mente han jo ikke han fik brug for...:-/


Top
  
 
Indlæg: 23 maj 2002, 06:05 
Prøv at undersøge om Raid hp forhandles herhjemme. Der er jo ikke billede af rattet på en TuV godkendelse, så en hvilken som helst godkendelse mærket "Raid hp" burde kunne bruges.:-)


Top
  
 
Indlæg: 31 maj 2002, 08:37 
ja du siger noget:-D :-D :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team