Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jul 2014, 07:14 
Offline

Tilmeldt: 13 jul 2014, 07:05
Indlæg: 9
Hej venner. Håbede at nogen kunne give mig et par gpde råd med på vej ang. Tuning af min passat 3bg. Som overskriften siger er det en 74kw 101hk avb. Den er chippet til 136 hk.. har så fået afvide at jeg skal smide 0.216 t4 dyser på og en anden pumpe og derefter ny programmering så skulle dem nemt lave 180hk. Er det rigtigt og er der andet jeg bør gøre.. håber i vil hjælpe da jeg ik har så meget erfaring på tdi området.. mvh sune


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2014, 07:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
du kan ikke smide dyserne i - spidserne kan muligvis godt passe i dyserne, men det er ikke 'bare lige' - pumpen er heller ikke relevant da det er en pumpedyse motor du har, og dermed sidder højtrykspumpen i dysen.. du kan muligvis tage dyserne fra en 140 eller 170hk og sætte i, samt en ny programmering og få noget mere ud af.. men spørgsmålet er om motoren overhovedet kan holde til det, og om det kan svare sig økonomisk (én dyse koster omkring 3500,- så du bruger lige 14000 på dyserne, så skal de udskiftes og du skal den kørt ind, jeg vil tro du ender med en regning på omkring 20.000,- alt efter hvor meget du kan selv) jeg havde solgt og købt en med mere effekt eller levet med 136 hk :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2014, 08:35 
Offline

Tilmeldt: 13 jul 2014, 07:05
Indlæg: 9
Okay.. altså dyserne skal jeg ikke give ret meget for så intet problem og kan skifte det selv. Så skal den bare optimeres.. men har en makker med en tdi 90hk der fik 190hk ud af den ved at skifte pumpe, dyser og få en intercooler på. Og selvfølgelig også en optimering.. men er hans 90hk så forskellig fra min


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2014, 09:06 
Offline

Tilmeldt: 06 feb 2012, 21:30
Indlæg: 9
Hans gamle 90 hk med rotorpumpe og din 100 hk med pumpedyse kan slet ikke sammenlignes rent brændstof indsprøjtnings messigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2014, 09:32 
Offline

Tilmeldt: 13 jul 2014, 07:05
Indlæg: 9
Okay øv.. nogen forslag til hvordan man så evt kunne rive lidt flere hk ud af den. Har af flere f0et afvide at 101hk og 130 hk er identiske men dyserne og programmet er forskellen. Hvis det er rigtigt hvilket det tyder på da jeg kan se turbo osv er det samme så må jeg da på en måde kunne starte med at skifte dyserne så den er identisk med en 130hk og så derefter chippe den til 170hk hvis i kan følge mig. Det virker bare logisk i mit hoved men ikke sikkert det er sådan det er. Men når nu alt andet er identisk?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team