Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 sep 2024, 09:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 maj 2002, 11:30 
Hejsa!

Jeg er en af de typer der altid liiiige skal afprøve noget, så nu vil jeg grovtune en Opel Kadett E 1.6i.

Jeg hat valgt at sætte en Garret T3 Turbo på og en hjemmelavet Manifold på.
Til det blander jeg smedet stempler, skarp knast, hårde ventil fjedere i skålen samt Intercooler og vandindsprøjtning.

Jeg tror jeg vil bruge mindre arme til stemplerne så kompritionen bliver mindre.

Jeg overvejede osse at fixe en kover pakning, og at fræse lidt ned i blokken og topstykket.

Med alt dette, regner jeg ca. med små 230 - 250 heste? Er det helt lost?
Eller kan man hente flere?

Mit spørgsmål er:
Hvad skal jeg passe på med?
Hvad kunne jeg gøre for at gøre det nemmere?

Kan den overhovedet holde! :-P

Man kan vel håbe!

Mvh. Zhin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 16 maj 2002, 23:37 
Det hele lyder rimeligt nok, men lad vær med at bruge skarp knast, da du bare presser det hele ud af cylinderen igen. Brug din standartknast. Selvfølgelig kommer det an på hvor højt tryk/ omdrejninger du vil køre med, for på et tids kan knasten ikke fylde cylinderen ordentligt mere, men det tror jeg ikke du kommer ud for. Du kan uden de store problemer købe nogle standartstempler og få dem drejet ud indeni, så du sænker komp. lidt. Hvis du vælger den rigtige størrelse ladeluftkøler så får du nok ikke brug for vandinj. Hvor meget tryk vil du dog putte i den lille stakkels motor?? Regn med ca 185 hk ved 1.2 bar og så skal du nok ikke lade mere på den. Ved 0.8 bar ( ca. 160 hk).Jeg har selv været med til at lave en 16sv med mølle. Derfor har jeg de tal. Hvis du vil have så mange heste, så bliver den motor MEGET dyr. Alene stålplejlstænger koster ca. 10000 kr. Du kommer forøvrigt til at mangle en ordentlig motorstyring med MAP-sensor ( ca 8000 kr + forskellige følere mm).
En oliekøler er et must! Uden at have regnet på det, så skal du nok lade med små 2 BAR for at få 230 hk, og det holder ikke ret mange minutter uden de rigtig dyre dele. Ved 0.8 bar kører de rigeligt godt og holder hvis det hele er lavet rigtigt.
En progressiv benzintryksregulator kan du også skrive på din liste, så den hæver benzintrykket når du sætter tryk med dytten.
Mvh. Flemming


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team