Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 09:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2014, 20:58 
Offline

Tilmeldt: 20 maj 2014, 20:50
Indlæg: 2
Hey PowerForum. Jeg har tunet meget knallert i tidens løb, men jeg må indrømme, at når det kommer til tuning af bil.. så står jeg en smule af. Har værksted hos min far, og planen var at købe en lift til når der skulle skrues. Kan bedst lide selv at lave tingene, men det kræver selvfølgelig, at jeg har forstand på tingene.

Jeg købte en Audi A3 1,8T 20v fra 97' for et par måneder siden. Den er chippet til omkring de 190-200 hk (siges det! Har ikke haft den på feltet endnu). Den kører som en drøm, kan jeg godt fortælle jer.
Problemet er bare nu, at jeg gerne vil have flere hk'er i den. Ville gerne have omkring de 300hk, til at starte med. Bare så man kan køre fra de fleste std. biler og blot chippet biler.

Motoren blev skiftet til en renoveret motor for 20.000km siden, den har gået ca. 200.000km nu. Kobling+Gearkasse har gået 330.000km.

Henvender mig rent faktisk bare her, for at få nogle tips omkring det hele. Hvad ville de første og nemmeste skridt være, for at få flere heste under hjelmen? Skal jeg lade et tuningsfirma klare sagerne? Hvad løber vi op i af kr.? (Hvis jeg selv laver det, kontra hvis jeg får andre til at lave det).

Skriv venligst, hvad i har på hjertet! Det ville gøre smeden her super glad!


Vedhæftede filer:
1780190_10203372489054056_4732753041030400638_o.jpg
1780190_10203372489054056_4732753041030400638_o.jpg [ 168.94 KiB | Vist 4708 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2014, 22:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad er din baggrund? SMed?
Generel erfaring?

Jeg vil påstå en håndværksmæssig uddannelse, samt viljen til at ville lære det nye "håndværk" er det der skal til. Særligt vilen.

har du den, så kommer du langt.

Mht din bil, så ny turbo, mere brændstof og en motorstyring, så er du der hardwaremæssigt i grove linier. Resten handler om at få det lavet harmonisk.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2014, 04:50 
Offline

Tilmeldt: 20 maj 2014, 20:50
Indlæg: 2
Viljen er der 100%. Gik efter mekaniker uddannelsen, men skiftede til smed, da det var mere praktisk og lettere at finde lærerplads.
Hvad med sådan noget som ny større intercooler + forrør i stedet for katten? Det burde vel også give en smule.
Er der evt. En turbo du vil anbefale? Skal der være en 225 hestes eller 300? :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2014, 08:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Hvis du kan finde en standart opsætning fra en s3 så har du ca 260hk med en chip og det hele ser jo så originalt ud.
Hvis ikke det er nok, så køb en garrett gt2860rs så har du til 320-40 hk og har stadig en bil der er fin til hverdag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team