Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 aug 2013, 12:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Halløjsa.

Jeg går og lurer på at skulle have nye tændkabler til min Golf 2 16V, men opdager jo at et sæt coil on plug-spoler ikke er sååå dyre igen.
For at minimere rod i motorrummet, synes jeg at det kunne være interessant.

Jeg har set andre 16V'ere køre med dem, og mener at have hørt at det er fra nyere generation Golf/andet VW de faktisk passer på.
Nogen der ved noget definitivt om længder, duer de fra 1.8T, skal det være 1,4 16V, what?

Og det andet er: er de med indbygget driver eller ej? Ikke fordi det er mega vigtigt da jeg har to-kanals modul og kører wasted spark nu, og i øvrigt ville fortsætte med det bare med COP.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2013, 15:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Ved ikke hvilke der passer på din motor, men dem fra 1.8t har indbygget sluttrin :) http://msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extr ... .htm#cop30

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2013, 21:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Tak for input.

Jeg fik lidt bedre tid til at researche selv her til aften, og det lader til at der ikke er noget der bare sådan lige passer. 1.8T-spolerne er lidt til den korte side + de er lidt for tykke. Så der skal topdækslet have en omgang.
Der er åbenbart også to versioner monteringsmæssigt - en type der boltes fast, og en type der bare er trykket ned (1.8T vs. 1.8 20V NA som jeg forstod det).

2.0 TFSI'erne har en lidt længere spole, men den passer stadig ikke bare svup i, og den er faktisk for lang og sidder derfor heller ikke ret godt.

Men hovedet på sømmet for mig, var at der faktisk ikke er plads med den normale manifold der går op over ventildækslet. Så det er kun aktuelt med en eller anden form for short runner intake - enten spjæld, karburatorer eller en opkortet manifold af en eller anden variant.

Jeg forlader jagten nu :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2013, 00:09 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Wildert skrev:
2.0 TFSI'erne har en lidt længere spole, men den passer stadig ikke bare svup i, og den er faktisk for lang og sidder derfor heller ikke ret godt.


Dem kommer jeg til at bruge, og jeg laver bare en bracket der holder dem, så der ikke er nogen problemer på den front.

Hvis du vil låne til at måle med, så siger du bare til.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2013, 05:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Meget venligt. Men ellers tak. Jeg kan roligt forestille mig at de ikke kan være der. Det er trangt nok med alm. tændhætter.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2013, 20:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
18t spolerne er ganske rigtigt boltet på, men kører ikke med indbygget sluttrin - det sidder bag i luftfilter kassen..

hvis du vil fri af fordeleren kunne en golf iv 2.0 eller 1.6 spole bruges, den kører med WS

de 'korte' spole kan godt bruges, der skal bare skæres en tap af spolen og så skal hullet i topdækslet bores op, no biggie.. men jeg tror også du får problemer med at få plads under manifoldet med den løsning

min kammerat anders kører med de lave spoler men har også spjælde på - du kan måske bedømme højden her:

http://www.bilgalleri.dk/galleri/41595- ... ti_2_0_16v

MEN - de spoler med indbygget modul er altså ikke verdens mest stabile, jeg skifter jævnligt den type på jobbet.. måske de er blevet bedre med tiden, men til rally ville jeg gå efter en G IV 2.0 spole, de går sjældent til, evt en PSA/Bosch spole ala 106 1,4 - 1,6 8V - ligeledes med indbygget modul svjh og holder nok næsten evigt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 aug 2013, 23:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg kører med wasted spark nu. Spole fra 106'er.
Det var for at undgå for meget magnetisk udstråling - so to speak...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013, 17:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Wildert skrev:
...opdager jo at et sæt coil on plug-spoler ikke er sååå dyre igen...


Hvad er ikke så dyrt ??

Jeg har haft kikket lidt på AEM's pencil coils som vidst nok bare er nogle rebranded motorcykel spoler.... men jeg ved ikke om de er noget værd, dog skal man lige være opmærksom på at ens tændings system skal bygges om til CDI ... evt vhja en dyr boks eller vhja egen kreativitet

http://www.aemelectronics.com/Images/Products/Installation%20Instructions%20Pencil%20Coils.pdf
http://www.aemelectronics.com/cdi-short-pencil-4-pack-coil-kit-674


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013, 19:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
ae86 skrev:
Wildert skrev:
...opdager jo at et sæt coil on plug-spoler ikke er sååå dyre igen...


Hvad er ikke så dyrt ??

Jeg har haft kikket lidt på AEM's pencil coils som vidst nok bare er nogle rebranded motorcykel spoler.... men jeg ved ikke om de er noget værd, dog skal man lige være opmærksom på at ens tændings system skal bygges om til CDI ... evt vhja en dyr boks eller vhja egen kreativitet

http://www.aemelectronics.com/Images/Products/Installation%20Instructions%20Pencil%20Coils.pdf
http://www.aemelectronics.com/cdi-short-pencil-4-pack-coil-kit-674


Det var bare OEM til netop VAG. Man burde kunne lande fire derhjemme for under 1000 kr. fik jeg det til.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2013, 22:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Med risiko for at sige noget forkert, da jeg ikke ved en dyt om VW andet end at deres COP fra en 1.8T kan bruges på en VOLVO 16V.

Så købte jeg 5 stk. spoler på Ebay.de. Til 16€ stykket af mærket MAPCO.

Jeg kan se at de er steget i pris siden men stadig en skarp pris:
http://www.ebay.de/itm/MAPCO-Zundspule- ... 19ccdb0159
Jeg ved ikke om det var denne forhandler eller en anden, men det var dette produkt.

Dem kører jeg med på mit nuværende setup uden problemer.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team