Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 sep 2024, 00:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Benzin volume
Indlæg: 07 maj 2013, 17:35 
Offline

Tilmeldt: 18 apr 2013, 00:01
Indlæg: 4
Geografisk sted: Sweden
Hej -
Jeg er "newbi" her i dette forum - og i det meste vedr. opgraderinger - men er pt. ved at opgradere min motor og har lavet et "luped rail" - før var det jo bare en "hestesko"; altså benzin presses frem mod en "død" ende ...... men er bekyremt for min motor ikke vil få benzin nok når man kommer på den anden side af de 600HK - altså; vil benzinpumpen da kunne levere nok benzin nok til motoren?

Er der nogen der kan udregner hvor meget benzin der kommer frem til min motor gennem et rør med indv. ø6 mm. ved et pumpetryk på 5BAR - længden på røret er ca. 3 meter.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2013, 19:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Bruger du ikke en benzintryksregulator?
Kan du ikke komme med lidt mere Info om din motor og opsætning, planer mm.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 07:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Jeg vil da sige det kommer an på hvor mange liter i timen din pumpe leverer. Dertil skal du have en trykregulator samt en returventil monteret, men du skal jo sikre dig at der trods returløb er tryk nok på systemet til dyserne kan forstøve ordentligt.

Jeg ville købe et færdig setup da der findes rigtig mange produkter til det emne.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 09:59 
Offline

Tilmeldt: 18 apr 2013, 00:01
Indlæg: 4
Geografisk sted: Sweden
Tak for svar ....... det er en MB sl55amg jeg har ...... M113 motor - V8 ...... og et kendt problem er at cyl. 8 gerne "står af" når den bliver presset meget hårdt efter en opgradering og du går over 600 HK.

Nogen siger det er pga. af vejret - luftfugtighed osv. - jeg mener derimod at det kan være motoren som ikke får benzin nok - liget et split sekund ....... - det er heller ikke altid det er cyl 8 der står af ..... det har også hændt nogle af de andre ...... men folk tror at "bare man laver et "looped rail" så er man sikker ......
Igen - jeg tror det er pga. manglende benzin; altså at benzin røret ikke har volumen til at kunne levere den mængde benzin motoren kræver når den yder maks power.

Jeg vil lige se i aften om jeg ikke kan få printet og scannet noget der viser skematisk over brændstofsystemet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 10:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Uden at have ret meget at have det i, så lyder det på mig som om at ø6 mm. rør er til den klejne side til 600 hk.

Jeg kan ikke lige give dig den præcise matematik, for hvad der skal gennem røret, men 600 hk'er er noget i retning af 3-3,5 liter i minuttet afhængig af motorens effektivitet.

Jeg kan ikke lige regnestykket for flow gennem sådan en svend, men på dette link: http://www.moparchat.com/forums/archive ... 82441.html vakler de mellem 3/8" og 1/2" slange, med ca. 600 hk som skillepunktet.
6 mm. svarer til 1/4"!

Det næste er så også dne fysiske udformning mht. buk, sving osv. - det gør en radikal forskel...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 11:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Jeg kan muligvis lave beregningerne for dig. Med 5 bars tryk og et behov for eksempelvis 4 liter i minuttet (fejlmargin) burde det være muligt at beregne diameter på røret.

Knæk på rørene har noget at sige omkring flow og tryk, men umiddelbart ikke hvis der er tale om overtryk (dvs der sidder et stop, eller en flaskehals / ventil til retur).

Jeg kan godt prøve at se hvad jeg kan finde i biblen af formler (tabellenbuch für maschinentechnik)..

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 11:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Har lige regnet på det..
Den vil kun få 2,5 liter i minuttet med nuværende setup så din antagelse om fuel-shortage er nok ikke helt ved siden af hvis sådan en velpumpet 600hestes+ V8 kan spise en 3-3,5 liter i minuttet under spidsbelastning. Hvis du vil opnå 4 liter i minutter skal du op på 9,77mm diameter på brændstofrør, så vil sige 10mm rør så er du ikke helt galt i byen og så får du med garanti lige over 4 liter i minuttet og lege med.

Alternativet er at beholde nuværende setup men så øge trykket og dermed også mængden..

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 11:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Har du et måle ur lige efter pumpen der siger 5 bar er er det dysse trykket?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2013, 21:50 
Offline

Tilmeldt: 18 apr 2013, 00:01
Indlæg: 4
Geografisk sted: Sweden
Ja da ...... meget glad for at se i har interesse i dette - og så er det da heller ikke så tosset at i også mener at det er benzinen "fødningen" det er kan være problemet. Nu er min motor ikke den værste ... nogen af disse gutter har jo 700 HK; og for mig lyder det helt utroligt ingen af dem har - eller gør lige nu - disse tanker om det ikke var en god idé også at se på "supply" af benzinen.

Nå; jeg vedhæfter tre sider om "fuel tank function" og som jeg læser det er der simpelthen et konstant tryk på 5 bAR frem mod injectorerne (som klare op til 10 BAR) ...... Jeg er ikke enig i at man "bare" kan hæve trykket for derigennem levere mere volume ........ mener 5 BAR er mere end rigeligt til at "fylde på" et opgraderet fuel pipe .... men jeg vil jo gerne det var muligt at få nogle tal frem der siger at så meget benzin kan det nuværende standart opsæt levere og så meget har en 600HK - 650 HK 700 HK motor brug for ....... derigennem udregne hvor stort et rør der er påkrævet for at være sikker på rigelig benzin ved spidsbelastning ......... :reading: :reading:


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Fuel
SWScan00037.pdf [149.24 KiB]
Downloadet 495 gange
SWScan00038.pdf [70.41 KiB]
Downloadet 451 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2013, 22:27 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jun 2012, 00:19
Indlæg: 74
Overvej evtl 2 indgange på din Fuel rail og 1 retur, det bruger vi tit på Dragbikes
Og en ting mange lige glemmer når man snakker høj tryk og flow er den varme udvikling der bliver , varm Benzin og mange hk er ikke foreneligt ;)

_________________
4 cyllinders
2 Wheels
1 Blower


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team