Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 maj 2013, 08:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Jeg har lige fået skuet min gamle mazda 929 lidt mere i tryk. Det resulerede i at min kobling ikke kan holde den, ved stående start.
Min kobling er en 3-vinget sindermetal med opstrammet tryk fod.

Da der ikke findes nogle racer koblinger til min model. Vil jeg lige høre jer om i kan anbefale nogle 2 elller 3 plade "universal" koblinger?
Da mit tuningsprojekt er på budget. Er det dumt at købe en brugt?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 08:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvor stor diameter har du plads til?

Hvor mange kg koblingstryk har du nu?

Jeg har hørt om "opstrammede" koblinger som gik fra 500kg til 540kg koblingstryk, og det batter ikke rigtigt noget hvis det er i den ende af skalaen.

Du kan finde koblinger med +1200kg koblingstryk som standarddele.

Hvor meget moment har du?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 10:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
HenrikGM skrev:
Hvor stor diameter har du plads til?

Hvor mange kg koblingstryk har du nu?

Jeg har hørt om "opstrammede" koblinger som gik fra 500kg til 540kg koblingstryk, og det batter ikke rigtigt noget hvis det er i den ende af skalaen.

Du kan finde koblinger med +1200kg koblingstryk som standarddele.

Hvor meget moment har du?


Den org. koblings plade er 240 mm. Svinghjulet med tandkrans er 320 mm.

Jeg ved ikke hvor meget koblingstryk jeg har. Det er turbomotor.dk der har strammet den org. op for mig.

Ved 0,5 bar havde den 490 Nm. Jeg køre 0,8 bar nu, men jeg har ikke fået den målet.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 11:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Pladekoblinger er standard 184 mm, ofte med lille diameter i centeret, så et almindeligt svinghjul ikke umiddelbart kan bruges til dem.

Prisforskellen på 2 og 3 pladet er ca. 1500 kr (5000-6500 kr)

Jeg ristede en 2 pladet ret let (kørerfejl).

Mit forslag, få lavet et svinghjul ved en ven med en fræser ;-) og køb en 2 eller 3 pladet Helix eller tilsvarende, (de er ens mange af dem, kun havn og farve adskiller dem)

Ps. det kræver et nyt udrykkerleje til ca 2300 kr hos Summit

Typisk komplet pris godt 10 af de lange for 2 pladet med alt der hører til

/Ham der engang havde en sjov Corolla

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 12:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Boostjunkie skrev:
HenrikGM skrev:
Hvor stor diameter har du plads til?

Hvor mange kg koblingstryk har du nu?

Jeg har hørt om "opstrammede" koblinger som gik fra 500kg til 540kg koblingstryk, og det batter ikke rigtigt noget hvis det er i den ende af skalaen.

Du kan finde koblinger med +1200kg koblingstryk som standarddele.

Hvor meget moment har du?


Den org. koblings plade er 240 mm. Svinghjulet med tandkrans er 320 mm.

Jeg ved ikke hvor meget koblingstryk jeg har. Det er turbomotor.dk der har strammet den org. op for mig.

Ved 0,5 bar havde den 490 Nm. Jeg køre 0,8 bar nu, men jeg har ikke fået den målet.


Du kan måle det i en presse. Så skal du ikke gætte dig frem.

Sachs laver nogle fine trykfødder.

Medmindre du har en absolut skudsikker gearkasse, så ville jeg nok ikke vælge en flerpladet kobling ala Tilton nascar eller lign.

490nm skal være ligetil at få en kobling til. Op til 800Nm kan det løses med organiske koblinger, og op til 1000 med sinternav.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 12:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Captain Slow skrev:
Pladekoblinger er standard 184 mm, ofte med lille diameter i centeret, så et almindeligt svinghjul ikke umiddelbart kan bruges til dem.

Prisforskellen på 2 og 3 pladet er ca. 1500 kr (5000-6500 kr)

Jeg ristede en 2 pladet ret let (kørerfejl).

Mit forslag, få lavet et svinghjul ved en ven med en fræser ;-) og køb en 2 eller 3 pladet Helix eller tilsvarende, (de er ens mange af dem, kun havn og farve adskiller dem)

Ps. det kræver et nyt udrykkerleje til ca 2300 kr hos Summit

Typisk komplet pris godt 10 af de lange for 2 pladet med alt der hører til

/Ham der engang havde en sjov Corolla


Det du foreslår bliver nok også enden af det hele. :lusket:

MEN, der er kun 2 uger til DHB og pengekassen er ved at være tom. Så det er nok et efterårs projekt.

Så vist man kan stramme min trykfod yderlige så bliver det nok løsningen, nu og her. :?

Jeg kan se på facebook det går godt fremad med jeres nye drag-projekt. I går da rimlig all-in. :rock:

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 12:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
HenrikGM skrev:
Boostjunkie skrev:
HenrikGM skrev:
Hvor stor diameter har du plads til?

Hvor mange kg koblingstryk har du nu?

Jeg har hørt om "opstrammede" koblinger som gik fra 500kg til 540kg koblingstryk, og det batter ikke rigtigt noget hvis det er i den ende af skalaen.

Du kan finde koblinger med +1200kg koblingstryk som standarddele.

Hvor meget moment har du?


Den org. koblings plade er 240 mm. Svinghjulet med tandkrans er 320 mm.

Jeg ved ikke hvor meget koblingstryk jeg har. Det er turbomotor.dk der har strammet den org. op for mig.

Ved 0,5 bar havde den 490 Nm. Jeg køre 0,8 bar nu, men jeg har ikke fået den målet.


Du kan måle det i en presse. Så skal du ikke gætte dig frem.

Sachs laver nogle fine trykfødder.

Medmindre du har en absolut skudsikker gearkasse, så ville jeg nok ikke vælge en flerpladet kobling ala Tilton nascar eller lign.

490nm skal være ligetil at få en kobling til. Op til 800Nm kan det løses med organiske koblinger, og op til 1000 med sinternav.


Min gear kasse holder nok ikke vildt meget mere effekt. Har du nogle forslag til frentidig gearkasse valg?
Vis en trykfod er stammet en gang, kan den så ikke strammes mere?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 12:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Captain Slow skrev:
Pladekoblinger er standard 184 mm, ofte med lille diameter i centeret, så et almindeligt svinghjul ikke umiddelbart kan bruges til dem.

Prisforskellen på 2 og 3 pladet er ca. 1500 kr (5000-6500 kr)

Jeg ristede en 2 pladet ret let (kørerfejl).

Mit forslag, få lavet et svinghjul ved en ven med en fræser ;-) og køb en 2 eller 3 pladet Helix eller tilsvarende, (de er ens mange af dem, kun havn og farve adskiller dem)

Ps. det kræver et nyt udrykkerleje til ca 2300 kr hos Summit

Typisk komplet pris godt 10 af de lange for 2 pladet med alt der hører til

/Ham der engang havde en sjov Corolla


Nu sagde du at du lavede en køre med din 2 pladede. Hvad gjorde du forkeret?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 16:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
der var enten ikk enok vand, eller også holdt jeg ikke i det da jeg varmede dæk op, samt varmede normalt dæk op i 2 gear,,,

så den gled simpelthen og var ristet fuldstændig efter få sekunder,

siden har jeg stillet mine spejle så jeg kan se mine bagdæk ;-)

koblingen kunne sagtens holde, mener den kunne klare 800 Nm, men alt kan jo ødelægges når man dummer sig

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2013, 21:31 
Offline

Tilmeldt: 03 apr 2013, 07:06
Indlæg: 9
Geografisk sted: Danmark
[quote]490nm skal være ligetil at få en kobling til. Op til 800Nm kan det løses med organiske koblinger, og op til 1000 med sinternav.[/quote]

Fortæl gerne noget mere om det, jeg kører selv med helix 2 pladet og fuck den er en pain in the ass når man kører meget i by.
Det ville være som at vinde i lotto hvis jeg ku få en organisk tilbage.
Min motor laver 500nm


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team