Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Volvo v8 ?
Indlæg: 15 apr 2013, 15:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Er der munlighed for at man kan få en volvo godkendt med v8 endnu?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2013, 16:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Brochen skrev:
Er der munlighed for at man kan få en volvo godkendt med v8 endnu?


Ja, hvis du kan finde en lille nok V8er

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2013, 18:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Ved der magen som bruger en rove v8 men hvordan gør man ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2013, 20:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
ja hvis bilen er før 1 - 4 - 1984, hvis den er efter skal du have ECE Regulativ 15-3 godkendelse...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2013, 20:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Oki så vist den er fra før 1 - 4 - 1984 så skal man ikke have noget fra volvo?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2013, 14:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Jeg tænker det nok var en rigtig god ide at alliere sig med en af dem der har en V8 ombygget volvo i forvejen så man kunne "låne" nogle papirer den vej igennem ?

Men jo, Rover 3500 ombygningen har været populær i mange biler, også Volvo da den ikke fylder ret meget og er i 100% aluminium så den vejer stort set det samme som en støbejerns række 4..

De kan også komme til at yde ret så fornuftigt. TVR hævede at have hevet 400hk ud af en engang, men der var vist pyntet noget videre på de tal.

Der findes et Holley kit til dem og man kan vist også få manifold til 4xwebere..

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2013, 08:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
bestem om det skal være lovligt! som i blive ved med at være lovligt... skal det ikke det, så glem alt om rovermotoren. at bruge den, er kun penge og arbejde der er spildt.
en nyere gm eller ford motor er et MEGET bedre udgangspunkt. altså hvad angår ydelse og holdbarhed. særligt kontra kroner. skal det være lidt mere specielt, så tag noget europæisk. skal ydelsen ikke være helt extrem, så tag noget japansk.
tager man en ford, kan man vel stadig vise sig til et volvotræf. volvo har jo brugt den samme løsning.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2013, 16:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Brochen skrev:
Oki så vist den er fra før 1 - 4 - 1984 så skal man ikke have noget fra volvo?


Du skal først og fremmest afgøre med dig selv om det skal være lovligt eller ej. Semilovligt = ikke lovligt.

Du kan bruge visse af Rover V8eren til eftermontering, og der findes et dokument der kan hjælpe dig her. Det dokumenterer motorskiftet mht max effekt og moment til karrossen. Derefter skal du svare afgift af det, og motorbyttet er kun lovligt såfremt hele motoren(incl styresystem, udstødning og alt emissionsrelateret er originalt fra donormotoren).
Altså motoren skal være komplet, original, og fra en nyere model.
Afgift betalt.
Forsikringen underrettet om den nye motoreffekt.
Bilen skal være synet.

Låne papirerne til inspiration er fint nok, men som lqs siger: Bestem jer fra start om det skal være lovligt eller ej. Det er sgu for dumt/ærgeligt at betale afgift for noget der reelt ikke kan synes, og papirerne er spildt arbejde medmindre ovenstående er opfyldt.

Det ombygningstrick udelukker bla at den nye motor kan tunes.
Hvis man vælger alligevel at gøre det, så behøver man faktisk ikke rigtigt spørge nogen, da det alligevel er ulovligt, papirer eller ej.

Men den kan måske synes som hotrod....Det var måske en mulighed, men den er hellerikke helt "fri".

Tune på en original turbomotor i en bil fra før 84 giver nogle andre fordele.(hvis det skal være inden for lovens rammer)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2013, 16:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Det skal være lovlig hvad fordel er der med en fra før 84


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2013, 18:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Brochen skrev:
Det skal være lovlig hvad fordel er der med en fra før 84


Forureningen må være væsentlig højere før 84, ellers ingen fordele. Men det er også nok i forhold til at smide sådan en 8 benet i :D

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team