Brochen skrev:
Oki så vist den er fra før 1 - 4 - 1984 så skal man ikke have noget fra volvo?
Du skal først og fremmest afgøre med dig selv om det skal være lovligt eller ej. Semilovligt = ikke lovligt.
Du kan bruge visse af Rover V8eren til eftermontering, og der findes et dokument der kan hjælpe dig her. Det dokumenterer motorskiftet mht max effekt og moment til karrossen. Derefter skal du svare afgift af det, og motorbyttet er kun lovligt såfremt hele motoren(incl styresystem, udstødning og alt emissionsrelateret er originalt fra donormotoren).
Altså motoren skal være komplet, original, og fra en nyere model.
Afgift betalt.
Forsikringen underrettet om den nye motoreffekt.
Bilen skal være synet.
Låne papirerne til inspiration er fint nok, men som lqs siger: Bestem jer fra start om det skal være lovligt eller ej. Det er sgu for dumt/ærgeligt at betale afgift for noget der reelt ikke kan synes, og papirerne er spildt arbejde medmindre ovenstående er opfyldt.
Det ombygningstrick udelukker bla at den nye motor kan tunes.
Hvis man vælger alligevel at gøre det, så behøver man faktisk ikke rigtigt spørge nogen, da det alligevel er ulovligt, papirer eller ej.
Men den kan måske synes som hotrod....Det var måske en mulighed, men den er hellerikke helt "fri".
Tune på en original turbomotor i en bil fra før 84 giver nogle andre fordele.(hvis det skal være inden for lovens rammer)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!