Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 22:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: olietryk
Indlæg: 28 okt 2012, 09:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
er begyndt og køre min 16v turbo volvo ind, blev enig med mig selv om at det kunne jeg godt selv et stykke der op af, men så valgte bagtøj at springe efter jeg havde bygget min getrag gearkasse og sachs 707 kobling i.

Så nu fik jeg så et torsen diff i bagtøjet og det køre bare rigtig godt, kan slet ikke forstå hvorfor der ikke sidder sådan et bagtøj i alle volvoer?

Men nu til problemet, når jeg drifter rundt i den, eller starter hårdt op, så starter min olie lampe? har en ide om at det er fordi der er så meget olie rundt i systemet når den er igang, har en stor oliekøler på, og mine slanger til fremløb og retur er meget store til turboen? Og min oliestand er altså på max.

Den gamle volvo som jeg havde ikke det samme problem, og den var hurtiger som denne 16v volvo er nu


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2012, 17:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
drifter=oliepickup får slet ikke fat i olien, pga den er kastet ud i siden af motor/bundkar. det er nok mit bedste bud.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2012, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Bare mærkeligt jeg ikke har prøvet det i den gamle bil?

Men skulle man prøve og hælde så meget olie på, så den står på max, når bilen er driftsvarm. for kunne forstille mig den oliekøler og det topstykke indeholder en del olie når den er startet op? bare en ide jeg har :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 10:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
sidder der skvulpeplade i bunden på sådan en?

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 14:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Olielampen på sådan en fætter plejer ikke at tænde medmindre der er 0,0 olietryk ca.

Har du et olietryksmanometer på den?

Enten render olien ikke retur når du fiser rundt i cirkler, aka bliver hængende oppe i motoren et sted, eller det skvulper simpelthen væk fra pickuppen.

Det kan også forekomme på en B21ET under opbremsning fra høj hastighed, og derefter indgang i en skarp kurve. Kigger man på manometeret, så falder trykket stille og roligt i takt med pumpen begynder at tage luft det sidste par sekunder inden lampen tænder.

Der er skulpeplade i bundkarret.

Hjælper ikke at hælde mere olie på en til max. Motorerne er slemme til at bruge det olie der står i toppen af pinden ret hurtigt, klar indikator på at krumtapsventilationen måske slås med lidt rigeligt olie når pinden er på max eller mere.

Nu er det ikke bare et ledningsproblem, vel?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 16:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
tror ikke ledningerne fejler noget, har tjekket alt igennem inden det blev bygget i, men kan selvfølgelig tage fejl.

sys bare det virker mistænkeligt det kun er rundkørsler, eller en hård start fra 1.gear. ellers kan jeg ikke få den til at lyse.

men må heller få bygget en olietryksmåler på, den er jo god og have. selv om jeg hader alle de ure :cry:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 17:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Olie køleren er den Orginal eller noget smart Kina model ? Ved nogle kan have tryk fald i systemet med dårlige KINA Kølere med Relocation kit osv.. bare en tanke..

Men som Henrik skriver i med et ur, når du så ved det passer eller duer kan du altid fjerne uret igen :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 17:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Jakobsen skrev:
Olie køleren er den Orginal eller noget smart Kina model ? Ved nogle kan have tryk fald i systemet med dårlige KINA Kølere med Relocation kit osv.. bare en tanke..


Altså skal der være trykfald i en oliekøler, må der være en lækage et sted, alt andet ville være mærkeligt. men den er sikkert lavet i kina som stort set alt andet nu om dage. men den ligner den orginale bare større.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 17:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Bruger du rørbøjninger ala Billede eller banjobolte?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2012, 18:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Mads B (dk) skrev:
Bruger du rørbøjninger ala Billede eller banjobolte?


ja ud over mine slanger er presset på bøjningen. slangespecialisten har lavet dem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team