Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 okt 2012, 13:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Hey . Jeg skal til at igang med at tune en golf 2 1,6 td op til en 300 - 350 hk også tænker jeg på og kast vandkølet intercooler på den men vikker de ligeså godt som en luft intercooler ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 14:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hvorfor vil du bruge denne type intercooler ? hvad skal motoren bruges til ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 14:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Den skal bugers til hverdag også til lidt 402 m løb gunden til jeg tænker på en vand istedfor luft er fordi så er jeg fri for at tænk på hvor maget luft der kommer ind til den


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 15:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
du skal jo af med varmen et andet sted, så du kan vel knapt slippe for at bøvle med luftflow?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 16:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
HenrikGM skrev:
du skal jo af med varmen et andet sted, så du kan vel knapt slippe for at bøvle med luftflow?

Ja det har du ret i men der var der jeg tænk om en til vand vil kunne køler varmen ned?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 16:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Du kan måske få en enklere rørføring i motorrummet; men hvis man benytter en vandkølet IC (og ikke på en båd) har man normalt en rørføring til en vand/luft køler i bagagerummet - med blæsere, luftindsug gennem sideruder/tag eller gæller ved forvoksede bagskærme samt en perforeret bagklap, så luften kan komme ud igen. Samt cirkulationspumpe. Snedigt er det så, hvis man medbringer en is-maskine i pitten, så man dels kan få kolde drinks og mange venner men også hælde isterninger ned i en buffertank til intercoolersystemet, så det er virkeligt koldt vand der kommer frem til IC.
Mener det går under betegnelsen charge cooler.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2012, 19:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Brochen skrev:
Hey . Jeg skal til at igang med at tune en golf 2 1,6 td op til en 300 - 350 hk


God fornøjelse.. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2012, 20:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
TB206HDI skrev:
Brochen skrev:
Hey . Jeg skal til at igang med at tune en golf 2 1,6 td op til en 300 - 350 hk


God fornøjelse.. :)


Det er ikke så svært når man ved hvor man kan få dele hen :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 20:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
audi_claus skrev:
Du kan måske få en enklere rørføring i motorrummet; men hvis man benytter en vandkølet IC (og ikke på en båd) har man normalt en rørføring til en vand/luft køler i bagagerummet - med blæsere, luftindsug gennem sideruder/tag eller gæller ved forvoksede bagskærme samt en perforeret bagklap, så luften kan komme ud igen. Samt cirkulationspumpe. Snedigt er det så, hvis man medbringer en is-maskine i pitten, så man dels kan få kolde drinks og mange venner men også hælde isterninger ned i en buffertank til intercoolersystemet, så det er virkeligt koldt vand der kommer frem til IC.
Mener det går under betegnelsen charge cooler.


Oki så det vil være beder med en luft ic ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2012, 20:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Ja - med mindre den udelukkende skal bruges til dragracing, hvor du kan hælde is på mellem hver start. Det andet er reelt blot en omvej - og vægt - og ekstra ting, der svigter.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team