Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jul 2012, 10:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Jeg er rendt ind i et problem med en HDi jeg skal trimme ind.

Den kører med en TFO35 turbo fra en BMW 320d, større dyser, større pumpe osv. Problemet er at vi ikke kan få nok luftmængde på den over 3500 omdr/min. Ved 4.000 ligger vi omkring en 1150-1175 mg luft/r. Dette er mere eller mindre konstant uanset ladetrykket. (1.6 til 1.8bar).

Nu er skattejagten så gået ind på at finde ud af hvorfor vi ikke får større luftmængde med højere ladetryk. Er der nogle der har et bud på hvordan vi får mere luft proppet ind i motoren?

Den kører med 2.5" forrør gennem en 2.5" sportkatalysator, 2.5" mellempotte og derfra 2 1/8" std. udstødning ned til en 2.5" gennemstrømningspotte. Trykrør er 2" fra turbo på til manifolden. IC'en er på 8L (mener jeg da). Turboen trækker luften gennem std. sugerør (som har et grumt knæk lige inden turboen)

https://www.dropbox.com/s/mbdrp5ukc4hvdxg/2012-06-13%2017.29.04.jpg

https://www.dropbox.com/s/0brvef5lv8n2d6g/2012-06-13%2017.29.14.jpg

https://www.dropbox.com/s/sorp2kzprwuq5gr/2012-06-13%2017.29.23.jpg

Den kører med org. luftfilterkasse med K&N indsatsfilter i, vi har prøvet med et stort K&N filter - men med samme resultater.

Fra 1800 til 3500 får den fin luftmængde, helt op til 1600mg luft/r, men over 3500 falder luftmængden. :(

Har I nogle bud på hvor vi skal sætte ind?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2012, 15:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Flow i topstykket skal vel forbedres..

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jul 2012, 20:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Nå har muligvis fundet en single value der begrænsede luftmængden til 570kg/t. Hvis vi regner om til mg/r ved 4.000 omdr/min får vi 1187mg/r - det er næsten spot on på de værdier vi måler til trods for at sensoren angiveligt kan måle op til 627kg/t (og mpske op til 770kg/t ved at overstyre sensoren til 5V).

Hvis ikke dette virker, så skal vi til at finde ud af hvorfor hardwaren ikke vil være med mere..

Toppen kan ikke umiddelbart portes da det er en 8v diesel med direkte indsprøjtning og derfor er den ekstremt afhængig af korrekt swirl. KNasten kan skiftes ud, men så er vi ude i at den skal have faste løftere. :/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team