Jeg er rendt ind i et problem med en HDi jeg skal trimme ind.
Den kører med en TFO35 turbo fra en BMW 320d, større dyser, større pumpe osv. Problemet er at vi ikke kan få nok luftmængde på den over 3500 omdr/min. Ved 4.000 ligger vi omkring en 1150-1175 mg luft/r. Dette er mere eller mindre konstant uanset ladetrykket. (1.6 til 1.8bar).
Nu er skattejagten så gået ind på at finde ud af hvorfor vi ikke får større luftmængde med højere ladetryk. Er der nogle der har et bud på hvordan vi får mere luft proppet ind i motoren?
Den kører med 2.5" forrør gennem en 2.5" sportkatalysator, 2.5" mellempotte og derfra 2 1/8" std. udstødning ned til en 2.5" gennemstrømningspotte. Trykrør er 2" fra turbo på til manifolden. IC'en er på 8L (mener jeg da). Turboen trækker luften gennem std. sugerør (som har et grumt knæk lige inden turboen)
https://www.dropbox.com/s/mbdrp5ukc4hvdxg/2012-06-13%2017.29.04.jpg
https://www.dropbox.com/s/0brvef5lv8n2d6g/2012-06-13%2017.29.14.jpg
https://www.dropbox.com/s/sorp2kzprwuq5gr/2012-06-13%2017.29.23.jpg
Den kører med org. luftfilterkasse med K&N indsatsfilter i, vi har prøvet med et stort K&N filter - men med samme resultater.
Fra 1800 til 3500 får den fin luftmængde, helt op til 1600mg luft/r, men over 3500 falder luftmængden.
Har I nogle bud på hvor vi skal sætte ind?