Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jun 2012, 22:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Jeg er lige ved at montere vandindsprøjtning på min gamle mazda, for at klemme de sidste HK ud af den gamle motor.

Jeg læste på Aquamist´s forum, at der var en der brugt sprinklervæske i stedet for vand/metanol.
Så jeg tænkte på at det var da et billigt anternativ. Da jeg har en 60 liter´s beholder fra dankemi til at stå i værkstedet.
Produkt data:
24 % ethanol
5% Glycol
2% tensider

Men jeg ville lige høre om der er nogen der har erfaring med dette eller har en mening om det??

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2012, 23:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Umiddelbart ville jeg ikke være så glad for at hælde i glycol i noget som er varmt.. Ved at folk med solfangerer har problemer med det hvis deres fanger er kommet til at koge, glycolen bliver vidstnok udfældet som noget klistret stads..

Jeg ved ikke om det har noget at sige på en motor, der er selvfølgelig flow på, hvor solfangerne er et lukket system. Måske fiser det bare hele vejen igennem systemet..

_________________
|Volvo 240 Årgang: 1992|


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2012, 07:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
bjarne9800 skrev:
Umiddelbart ville jeg ikke være så glad for at hælde i glycol i noget som er varmt.. Ved at folk med solfangerer har problemer med det hvis deres fanger er kommet til at koge, glycolen bliver vidstnok udfældet som noget klistret stads..

Jeg ved ikke om det har noget at sige på en motor, der er selvfølgelig flow på, hvor solfangerne er et lukket system. Måske fiser det bare hele vejen igennem systemet..


er de fleste kølevæsker ikke glykolbaserede ??

ved en dårlig toppakning ser man tit et meget rent forbrændingskammer uden nogen former for udfældning ??

hvis bare dysen/dyserne der skal pøse det ind kan klare vand/ethanol så ville jeg ikke bekymre mig det store

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team